Потребителите не могат да разберат съдържанието от фактурите на „Топлофикация”, защото данните са в насипен вид. Тя е неясна и подвеждаща. Отпред се вижда една сума, която трябва да платите в определен срок. Това обаче не е тази, която всъщност трябва да бъде заплатена. Това заяви омбудсманът Диана Ковачева по Нова ТВ.
Тя поясни, че е изпратила препоръка към „Топлофикация София” информацията във фактурите да бъде ясна, разбираема и неподвеждаща. „Това е изискване и на Директивата за енергийна ефективност. Трябва да има дори и графични знаци и оформление. Необходимо е да е ясно за какво плащате”, допълни обществения защитник.
Според нея, когато хората не знаят какво плащат, те не могат да защитят правата си и да оспорват фактурите. „Директорът на дружеството ми каза, че винаги е било така и е заложено в общите условия”, изясни Ковачева.
Тя информира, че е изпратила 150 жалби до Комисията за енергийно и водно регулиране, които да бъдат проверени. „Удължен е срокът за обжалване на изравнителните сметки, това също е правилно. Някои ги получиха късно, а до други изобщо не достигнаха. На практика хората не знаят какво точно плащат”, добави Ковачева.
Тя допълни, че на изслушване в парламента директорът на „Топлофикация София” е поел ангажимент да се справи с проблема с неясните фактури.
„Не знам как „Топлофикация” се обърква при условие, че работи с парите на хората. Потребителите се оплакват от това, че имат разминаване между данните от топлинните счетоводители с изравнителните сметки, които получиха и тези от Топлофикация”, посочи още Ковачева.