Димитър Димитров, главен герой в скандала ДАИ - Роби Уилямс, пред "Труд news": Искаха да ме използват, за да махат министър Гроздан Караджов

Димитър Димитров, инспектор от Областен отдел "Автомобилна администрация"- Перник.

- Г-н Димитров, вие ли сте човекът от ДАИ, за когото депутатът от ППДБ Ивайло Мирчев каза, че се е свързал с тях и е разказал "за много притеснителни практики", по които екипът на Гроздан Караджов в транспортното министерство не е взел отношение?

- Вярното е само, че аз съм Димитър Димитров и съм обикновен инспектор към областна "Автомобилна администрация"-Перник. И това споменаване на името ми по всички медии и това, че си позволяват да излизат да говорят от мое име, да цитират сигнал, който съм пуснал преди 3 месеца, изключително много ме притесни мен и моето семейство. Не съм добре със здравето, в момента съм в болнични, от всичко това получих хипертонична криза, приеха ме по спешност и бях в болница. Истина е също, че в края на юни съм подал сигнал до министър Гроздан Караджов, но не искам от него да се вадят думи от контекста.

- А какво се случи, че сега цитират вашия сигнал?

- Председател съм на секцията на КТ "Подкрепа" в Перник и като подадох този сигнал, аз споделих с Александър Иванов, който е председател на "Подкрепа" в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". В сигнала аз точно съм написал удебелено на два пъти, че този сигнал има уведомителен характер, това не е сигнал до прокуратурата, или до друг орган. Нито съм очаквал отговор по него, нито е някаква жалба, по която да се вземе отношение, а единствено и само с цел да уведомя г-н Караджов, че с идването на новия началник в Перник през април-май месец, съм имал разговор с него и според мен - в моите очи - той се е опитвал да направи някаква корупционна схема. Но това е мое виждане, лично. Затова реших да уведомя г-н Караджов, че ако евентуално впоследствие се случи нещо, да мога да се дистанцирам от това нещо. Никаква друга цел не съм имал. Само че Александър Иванов представил този сигнал на г-н Богдан Милчев от Института за пътна безопасност, аз никога не съм виждал г-н Милчев и не го познавам, освен от телевизията. На 2 октомври - четвъртък, той ми се обади вечерта в 21,30 ч да ме разпита за този сигнал и аз много се учудих, че въобще се е разбрало за сигнала ми. Обясних му с две приказки, тогава той ми каза, че ще ми уреди да говоря пред комисията по транспорт в парламента. И каза, че иска да стане много бързо - още на другата сутрин в петък имало заседание и можели да ме приемат в 9,30 часа да говоря пред тази комисия, защото точно сега се бил разиграл скандала с двама колеги от София, обвинени, че са взели подкуп от камионите за концерта на Роби Уилямс. И искат да направят още по-тежък скандала с цел да бъде отстранен г-н Гроздан Караджов, защото преди 3 месеца не е взел отношение по моя сигнал и искат да разпалят още повече огъня. Тук трябва да кажа, че също не познавам и г-н Караджов, никога не съм го виждал, нито съм разговарял с него и като цяло не зная какво е работил, не му знам биография преди да стане министър на транспорта. И даже ми написаха какво да говоря като отида в парламента, което може и да е истина, но няма как аз да изляза и да го кажа от мое име.

- Значи целта е била да се отстрани Караджов?

- Искаха да говоря срещу Караджов, срещу неговия съветник Анастас Тодоров, когото също не познавах, но се запознах с него миналата седмица, когато се притесних и вместо в парламента отидох при моя работодател - нашия директор Слав Монов, да му обясня ситуацията и тогава г-н Тодоров дойде на срещата. И третият е г-н Владимир Колев, него го познавам, бил ми е началник, но вече не е служител на "Автомобилна администрация", но и за него не мога да кажа неща, които не съм видял и не знам. За мен беше голямо притеснение, аз съм един обикновен инспектор и ме викат в парламента да оплювам, извиняваме се за думата, г-н Караджов. Точно това споделих с Монов и Тодоров, те ме изслушаха и ми казаха, че оттук нататък трябва да преценя как да постъпя, те не могат да ме спрат да говоря в парламента. Но аз им отговорих, че съм направил своя избор като съм отишъл да говоря при моя работодател, а не на друго място. И не е било никакво привикване и не имало никакви заплахи от тях към мен.

- А трябва ли да отидете в парламента тази седмица - в сряда или четвъртък?

- Не, никъде няма да ходя, спрях да вдигам телефона на тези хора, аз не контактувам с тях и добре, че направих скрийншотове на техните съобщения, защото вече са ги изтрили и щяха да казват, че си измислям. Но те говореха със злоба за г-н Караджов и г-н Тодоров - това бил екипът, който задължително трябвало да се отстрани от министерството на транспорта. Все едно имаха нещо лично, не знам. Искаха мене да ме използват като служител, понеже съм написал такъв сигнал... Какви са им причините и какви са им подбудите, не знам.

- А Ивайло Мирчев как се намеси в цялата работа?

- Богдан Милчев ми каза, че ми е дал телефона и с мен ще се свърже Ивайло Мирчев, за да ми каже къде и кога да отида в парламента. И Мирчев е човекът, който ми изпрати инструкции къде и в колко часа да се явя.


Скриншот от разговора между Димитров и Мирчев


- Вярно ли е, че има 7 уволнени служители на ДАИ от Перник?

- Не. Аз също чух да се говори това, но не е вярно. През 2019 г. имаше акция на ГДБОП и всички служители бяхме обвинени като организирана престъпна група. Истината е, че освен мен, всички оттогава напуснаха, но аз не съм бил обвиняван за корупция, а само за участие в група с тези хора, от 15 години съм в автомобилната инспекция, не съм бил уволняван. И затова г-н Милчев когато говори за моя сигнал, казва също, че е на моя страна, ама и аз не съм бил цвете за мирисане и имам кирливи ризи.

- Добре, а имаше ли реакция на вашия сигнал от юни месеца насам?

- Изобщо не съм се интересувал. Аз бях в обтегнати отношения с ръководството в Перник, и скоро след сигнала претърпях операция от дискова херния. Вече 3 месеца съм в болнични, не съм се срещал с тези хора, не зная какво се е случило. Сега, след този натиск и с това, че ми повтарят името по телевизията, децата ми гледат и слушат, дойде жена ми в болницата и плаче. И аз й казвам: "Виж, аз ще напусна, не съм женен за ДАИ, само да ме оставят на мира!" Обичам си работата, но искам спокойствие.

- А каква е ролята на Александър Иванов от "Подкрепа", вярно ли е че е искал от членовете да събират пари за синдиката?

- Ние сме синдикална организация и като имаме събирания в страната, повечето идват с лични автомобили, не вземат командировъчни. Той ни караше да попълваме командировъчни и вземаше пари за разходи за синдикалната дейност, защото той не получава заплата. Той е един от тези 10 уволнени от началото на годината, за които говорят от министерството. Тук категорично искам да кажа, че не е ставало дума за пари, които се вземат от шофьори или от фирми, а за наши пари, които ние сме му ги давали за синдиката. Но аз и с него вече съм блокирал комуникацията, защото той разпространи всичко за моя сигнал.

Четете в утрешния брой на "Труд нюз" подробен разказ за шантажа срещу министър Гроздан Караджов.

 

Още от (Интервюта)

Най-четени