Започна модернизацията на жп линията София - Елин Пелин

Започна модернизацията на жп линията София - Елин Пелин

Започва модернизацията на железопътната линия София - Елин Пелини, предаде БНТ. Проектът е на стойност 68 милиона евро, като 85% от тях са по Механизма за свързана Европа. Новата линия е част от железопътен коридор, който е най-пряката връзка между Западна Европа и Близкия Изток.

Преди обед беше направена първата копка до гара Казичане по проекта за модернизация на линията София - Елин Пелин.

Проектът е на стойност над 130 млн. лв. и предвижда цялостна подмяна на железопътните релси, комуникационната и сигнализационна система. Този проект и модернизацията на линията от Елин Пелин до Костенец представляват най-мащабните модернизационни железопътни проекти у нас през последните години, а общата им стойност е малко над 450 млн. евро.

Когато тези два проекта бъдат приключени към 2020 г., ще бъде завършена първата скоростна железопътна магистрала у нас от българо-сръбската граница до Свиленград на българо-турската.

Влаковете ще се движат с по-голяма скорост от сега - до 160 км. в час, а пътуването ще бъде по-безопасно.

"С реализацията на този проект нашата железница ще стане по-безопасна и ще даде възможност за движение на пътнически влакове до 160 км. в час и на товарни влакове - до 120 км". Това коментира Красимир Папуксчийски, дир. на Национална компания „Железопътна инфраструктура“.

"След завършването на всички приоритетни направления , през 2023 година ще имаме първата скоростна жп магистрала , свързваща сръбската граница с пристанище Бургас, както и с турската и гръцка граница. Пожелавам спорна работа на изпълнителите спазване на заложените срокове, каза зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев.

Идеята на българската държава е тировете, които преминават на транзит през България, да се качат на товарни композиции и да се движат доста по-бързо и държавата да печели от железопътните такси.

В момента един тир преминава доста евтино разстоянието от българо-турската до българо-сръбската граница, пътищата се амортизират, а и отделят множество вредни емисии.