Иван Демерджиев: Съдържанието, вложено в пътното платно на "Тракия", не отговаря на обявеното (ВИДЕО)

Иван Демерджиев: Съдържанието, вложено в пътното платно на "Тракия", не отговаря на обявеното (ВИДЕО)

Съдържанието, вложено в пътното платно на АМ "Тракия", не отговаря на обявеното. Това съобщиха на брифинг служебният министър на МВР Иван Демерджиев и министър Иван Шишков, които дадоха яснота докъде са стигнали проверките на магистралата.

"В хода на работата по проверката, докъде са стигнали тези разследвания, ние се натъкнахме на два проблема, по които не беше работено до момента. Единият от тях е какво е вложено във вече изградените пътища, респективно автомагистрали най-вече и дали тяхното лошо състояние се дължи на лошо извършени работи, или се дължи на някакви други обективни причини. Дали има ремонти, които по естеството си са основни такива, а са били правени по един друг ред, предвиден за текущи ремонти", заяви Демерджиев.

"Част от вложените материали, видимо изглеждат с много съмнително качество. В момента ще представим несъответствието в количествено отношение. Дебелината на пътното платно е видимо по-малка“, коментира още Демерджиев.

"Още на първо четене се вижда, че декларираните работи са в много по-малко количество, спрямо заложените по съответните проекти. Още на първо четене се вижда, че част от вложените материали, видимо изглеждат с много съмнително качество. В момента ще представим несъответствието само в количествено отношение, защото институтът има нужда от още десетина дни за да направи пълни изследвания какво се съдържа в слоевете на пътя. Още сега е видно, че дебелината на пътното платно е значително по-малка. Още сега е видно, че част от материалите видимо се разминават. За да сме сигурни в обективността на тази проверка сме запазили материал, който при нужда ще бъде изследван от независима лаборатория, ако е необходимо извън границата на България", допълни Демерджиев. 

"Направена е проверка на асфалтовата смес на износващия пласт, асфалтовата смес за долния пласт на покритието, асфалтовата смес на основния пласт, основния пласт от трошен камък и земното легло на настилката. Това, което мога да ви кажа и това, което би трябвало да бъде като очакване е, тази височина на всички тези пластове трябваше да бъде метър и 20", заяви министър Шишков. 
"По проект тук цялата дебелина е трябвало да бъде 220 см, е 189 см. Обектът има буквално недостиг в количеството на асфалт, очевидно ще излезе и проблем с качеството. Един от участниците в строителството, който трябва да съблюдава качеството на строителството е Строителния надзор. Забелязвате, при положение, че Строителния надзор взима 1 милион в рамките на 2 години за един строеж, забелязвате как си е свършил работата", коментира Шишков. 

"За мен е загадка защо до днес никоя институция не намери сили, нужда да провери какво е вложено в изграждането на автомагистралите в България", каза  Демерджиев. 

"Тъй като сме се научили да говорим с цифри, затова ви казах всеки лот колко е струвал на километър. По най-простата аритметика, ако извадим, че от първи лот липсват от дебелини на конструкция 17,5%, прехвърлено върху стойността на лота означава 23,6 млн. лв. На втория лот липсват 12,5% от пътя, прехвърлено отново върху стойността на строителството, би трябвало да означава 17,5 млн. лв. Искам да подчертая, че това е липса само, свързана само с количеството, не и с качеството. За качеството и за вложените материали, ще коментираме след десет дена", каза Шишков. 

https://www.facebook.com/novanewstv/videos/840190150315677