Машината, която ще прокопае тунела за метрото до столичния кв. “Слатина”, започва работа. “Къртицата” е произведена специално за проекта на софийското метро и тежи 1600 тона, дълга е около 86 метра, а главата є е 9.4 метра в диаметър.
Прокопаването на тунела започва от Окръжна болница и трябва да приключи през втората половина на 2026 година. Строежът на метрото в тази част на столицата тръгна преди година, когато бе затворено локалното платно на “Цариградско шосе”.
Цялата отсечка трябва да бъде пусната в експлоатация през 2027 година. Тя ще стартира от Военна академия, ще минава през “Слатина” и ще стига до зала “Арена София”, “Тех парк” и бул. “Цариградско шосе” при Окръжна болница. Общата дължина на метродиаметъра ще е 6 километра и той ще има 6 станции.
Очаква се 75 хиляди пътници да използват новото трасе на подземната железница, когато бъде свързано и пуснато, информира кметът на София Васил Терзиев.
“Метрото е от стратегическа важност за града. Тече тръжна процедура за разширението по “Царица Йоана” и сме в различен етап на предпроектна работа по 10 нови метростанции, включително толкова важното разширение в посока “Студентски град”, посочи той при пускането на тунелопробивната машина. Терзиев благодари за положените усилия на предишната администрация на града по отношение на изграждането на метрото и увери, че работата тече с все по-бързи темпове.