Последният Lotus на бензин

Emira тежи 1400 кг и спринтира от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4,5 секунди

Нов мотор от AMG

Две седалки, централно разположен двигател зад тях, задно предаване, лека конструкция – това са някои от най-характерните белези на всеки автомобил на Lotus. Досега. В близко бъдеще култовата британска марка за спортни коли трябва да премине към електрификация в името на оцеляването. Въпреки че гениалният конструктор и основател на компанията Колин Чапман винаги е бил против утежняването на автомобилите, строгите регулации в Европа принуждават Lotus да започне да инсталира тежки батерии за хибридни или изцяло електрически системи.

Преди да въведе нови платформи, британската марка зарадва своите почитатели с последния си модел с двигател с вътрешно горене. Името му е Emira и по традиция започва с „Е“ както Elise, Exige и Evora. С компактните си размери (дължина 4,41 м, височина 1,23 м) и тегло под 1400 кг новият Lotus обещава ударно ускорение и образцова пъргавина.

Купувачите имат избор между два двигателя и три трансмисии. Топмоделът се задвижва от познатия досега компресорен мотор V6 с обем 3,5 л от Toyota, който генерира мощност 400 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4,5 секунди. Другият двигател е изцяло нов с четири цилиндъра и обем 2,0. Той е разработен от AMG и произвежда мощност в размер на 360 конски сили. Очаква се на по-късен етап да се предлагат и други моторизации с ресурс над 400 конски сили. В зависимост от предпочитанията на водача трансмисията може да бъде механична, автоматична или автоматична с двоен съединител.

Автомобилът е с алуминиево шаси и каросерия от леки и здрави композитни сплави. Оборудването включва нови модерни електронни системи и цветни дисплеи. Багажникът е малък и побира само 151 л, но зад седалките има място с вместимост още 208 л.

Най-четени

На живо

Подкаст с Виктор Блъсков: Неизбрани чужденци диктуват на български медии - Соня Момчилова