Царят на лъвовете

Царят на лъвовете

Peugeot 508 PSE е най-мощният сериен модел на марката

Plug-in хибрид с три мотора, 360 конски сили и задвижване 4х4

В прайда от автомобилни лъвове на Peugeot най-силният хищник е дискретно прикрит зад ламаринена кожа в сив, черен или бял цвят, а всички емблеми върху нея са черни. Това са част от външните белези, по които се познава най-мощната серийна кола в историята на френската марка. С ресурс от 360 конски сили и максимален въртящ момент 520 Нм новият модел Peugeot 508 PSE (седан и комби) установява нов тип наелектризираща динамика.

Означението PSE идва от Peugeot Sport Engineered афишира участието на експертите от подразделението на компанията за моторните спортове. А в тази област Peugeot има сериозни традиции и успехи, включително в най-престижни състезания като световния рали шампионат и рали Дакар. Френските конструктори, заедно с пилотите и инженерите, са създали автомобил за всекидневно шофиране, които доставя състезателни емоции и усещания.

В основата на безпрецедентната за марката динамика е хибридната система, която комбинира мощността на бензинова и електрическа енергия. Моделите Peugeot 508 PSE (седан) и Peugeot 508 SW PSE (комби) ускоряват за 5,2 секунди от място до 100 км/ч. Спринтът от 80 до 120 км/ч отнема само 3 секунди, което е знак колко бързо се извършва изпреварването по междуградски пътища. За разлика от много други хибриди тук максималната скорост е ограничена чак на 250 км/ч, а това позволява на автомобила да разкрие пълния си скоростен потенциал.

Настройките на окачването са балансирани между високия комфорт, какъвто се очаква от модел от средния клас, и спортно пътно поведение. Водачът може да избира между пет режима на работа на системите в автомобила - електрически, комфортен, хибриден, спортен и 4х4. Наличието на един бензинов и два електрически мотора (по един на предната и задната ос) осигуряват и задвижване на четирите колела.

В изцяло електрически режим автомобилът изминава до 42 км безшумно на ток с нулеви емисии при скорост до 140 км/ч. При комфортния режим окачването омеква за по-приятно пътуване при комбинация от бензинова и електрическа тяга. В хибриден режим електрониката автоматично избира кои двигатели да работят според ситуацията за максимална ефективност. В спортен режим водачът разполага с пълния ресурс от 360 конски сили, стават по-спортни настройките на кормилното управление, амортисьорите, педала на газта, а бензиновият мотор зарежда батериите. В режим 4х4 двигателите подават максимална тяга към четирите колела при условия на ниско сцепление.

Електрическите мотори и батерията са интегрирани така, че не отнемат място от пътническата кабина и багажника. Зареждането на батерията отнема от 2 до 7 часа в зависимост от източника на електричество.
Както подобава на спортен модел - аеродинамичният дизайн на каросерията е подчертан от специфични елементи. Ауспусите и централният дифузьор са в черен цвят, а 20-инчовите джанти са обути в специални гуми Michelin Pilot Spot 4S.

Върхова безопасност с най-модерни системи

Топмоделът Peugeot 508 PSE гарантира на водача и пътниците най-високо ниво на безопасност и комфорт. Богатото оборудване съдържа много асистиращи електронни системи, включително за нощно виждане, за движение в лентата, за автоматично аварийно спиране, адаптивен круиз контрол с функция Stop-Go и др.
Настаняването в кабината носи усещане за комфорт и спортен лукс. Специфичната за модела тапицерия е комбинация от кожа, 3D мрежа и алкантара. Купето е декорирано с двойни шевове в контрастен цвят. В стандартното оборудване влиза и премиум аудиосистема от FOCAL.

Водачът работи с компактен волан с отличителни белези на марката Peugeot Sport Engineered. Контролният прибор е изцяло дигитален дисплей на нивото на очите. Друг екран с размер 10 инча е инсталиран на централната конзола за контрол на основните функции в автомобила. Графичните анимации са възприели подписа на марката за още по-ексклузивно усещане.

За спортното изживяване при шофиране допринасят снижената основа на шофьорската седалка, както и разширените следи в сравнение със стандартните модификации. Ефективното спиране се осигурява от 4-бутални спирачни апарати, като предните дискове са с диаметър 380 мм.

Най-четени

На живо

Подкаст с Виктор Блъсков: Неизбрани чужденци диктуват на български медии - Соня Момчилова