Насипната стока е пак на мода

Насипната стока е пак на мода

Алис Бигорн работела в областта на маркетинга и докато не прочела една книга на Беа Джонсън, нямала намерение да променя живота и професията си. Именно това се случва, след като буквално прелита на един дъх през страниците на “Нулеви отпадъци”. Книгата разказва за това как американският град Сан Франциско, който има население от над 8 милиона души заедно с предградията, се опитва да редуцира изцяло отпадъците, преработвайки почти всичко в нещо друго и полезно.

Беа всъщност е французойка, въпреки че живее в Сан Франциско, което още повече вдъхновява Алис. Умувайки по какъв начин да транформира идеята за намаляване на боклуците, се сеща, че може да създаде магазин за продажба на изцяло насипни продукти. Речено - сторено. Началото е поставено през 2013 г., когато Бигорн отваря първия си магазин във Версай край Париж. Днес те вече са 5 в различни градове, като в тях се предлагат 450 продукта. Нарича магазините Day by Day.

Концепцията е следната - всеки може да купи точно толкова, колкото му е нужно, включително само два бонбона например или една пръчица канела, дори само лъжичка кафе. Ден след ден. И най-важното условие - трябва да си носи сам съда, в който ще вземе продукта - дали ще е буркан, кутия или пликче - изборът е на клиента. Защото в магазините на Бигорн няма опаковки. Според Алис ползите са доста - нито тя, нито клиентът харчат пари за найлонови или хартиени торбички, кутии и т.н. Съответно така се замърсява доста по-малко околната среда. Трето - човек е сигурен, че получава точно грамажа, който иска, без да е лъган с грамчетата от амбалажа. Две години след началото Алис е убедена, че идеята й е абсолютно работеща, защото клиентите й непрекъснато се увеличават, а предлаганата в нейните магазини стока е по-евтина от опакованата в супермаркетите, като освен това е гарантирано прясна. За да е така, Бигорн е въвела правила за постоянните клиенти, а именно правенето на предварителна заявка за някои от продуктите. Основателката на веригата подчертава дебело, че този вид пазаруване е нейният начин да се пребори и срещу разхищението на храна, каквато се изхвърля с хиляди тонове всеки ден от домакинствата. Убедена е, че насипната продажба помага значително в доброто планиране на бюджета и всъщност пести доста средства. И още нещо важно - Алис предлага почти изцяло продукти на френски производители, а отскоро предлаганите в магазините препарати за почистване са 100% био.

Всъщност концепцията за такъв вид магазини не е нова, а е връщане към доброто минало, когато нашите баби и дядовци точно така са отивали на пазар - с домашните торбички или с буркани, напомня Алис с ясното намерение да разшири веригата си.

Най-четени