На тайна среща в Лондон преди няколко дни са били дискутирани планове за измъкване на “Формула 1” от кризата. Скучните състезания, сложният регламент и скъпите билети доведоха до намаляване на зрителите с 25% през миналата година. Спадът на интереса продължава и този сезон, белязан от тотална хегемония на “Мерцедес”.
Затова основният инвеститор Бърни Екълстоун е привикал на среща стария си приятел и бивш президент на Международната автомобилна федерация Макс Мозли. Пикантна подробност е, че на масата с тях е седнал и Тото Волф, шефът на “Мерцедес”. Той е бил единствен представител на някои от отборите. Вероятно е избран заради нетрадиционните си хрумвания и големия замах на работа. Тримата са обсъждали как да върнат интереса към “Формула 1”, но конкретните им идеи остават в тайна.
“Наистина обядвахме с Бърни и Макс, но аз се включих само за да сваля средната възраст на масата”, шеговито потвърди 43-годишният Тото Волф за визитата си при Екълстоун (84 г.) и Мозли (75 г.).
Състезанието в Австрия утре е перфектен пример за отлива на зрители. Миналата година всички 90 000 билета за уикенда бяха продадени, не се намираше свободна стая в диаметър от 50 км. Сега са купени само 50 000 от местата (макар билетите да са по-евтини) и трибуните ще са наполовина празни. На пистата картинката остава една и съща - най-бързи в тренировките в петък бяха Нико Розберг и Люис Хамилтън от “Мерцедес”.
Те печелят двойна победа във всяко второ състезание този сезон, както се случи в Канада преди две седмици. Сега конкурентите им изпитват нови трудности. Автомобилът “Ферари” на Себастиан Фетел се повреди в средата на сесията. А пилотите на “Ред Бул” Даниел Рикиардо и Даниил Квят ще бъдат наказани с 10 места назад на стартовата решетка, защото трябваше да сменят двигателите си.