Безпрецедентната за България верижна катастрофа с 50 автомобили и камиони в най-дългия тунел у нас “Витиня” нажежи страстите сред управляващи, полицаи, агенция “Пътна инфраструктура” и редовите шофьори. Политиците взаимно си хвърляха вината за лошото състояние на магистрали и шосета, катаджиите отново се измъкнаха с удобната за тях формулировка “несъобразена скорост”, а водачите се оправдаваха с “нещо разлято по асфалта”.
Трагедии в тунели по света стават дори и в развитите западноевропейски държави. Само че там хората са взели всички мерки, ако стане катастрофа, пострадалите да са възможният минимум.
На първо време КАТ веднага трябва да върне “редовната” патрулка пред “Витиня”, която освен за скоростта да следи и, ако стане сблъсък в тунела, веднага да предупреди останалите участници в движението. Също така е необходимо да се извикат няколко цистерни и тунелът да се измие, а където капе от тавана, да се закърпи. Друго простичко нещо е да се боядисат тунелите в ярка жълта боя и да се сложат “котешки очички” (които периодично също трябва да се мият). Ако пък се реши да се отпусне някой лев, е необходимо да се сложат още лампи (може и LED, вече не са толкова скъпи), да се постави видеонаблюдение и ако стане сакатлък, сигнални лампи веднага да предупреждават, че лентите са затворени.
Иначе в новия брой на “Авто Труд” отново може “безопасно” да научите много неща за най-новите коли и технологии, които автомобилните гиганти всекидневно бълват.
Приятно четене!
Георги Луканов, отговорен редактор