Mercedes EQSе - Паралелен свят

Нещо повече от S-класа на ток

Цялото табло се превръща в екран

Ако попитате широката публика коя е най-добрата кола на света, много хора ще посочат S-класата на Mercedes. Техните основания са известни - всяко поколение на топлимузината излиза на пътя с нови революционни технологии, съчетани с лукс и мощ. Ето защо от години S-класата се смята за еталон във високия клас. Но конкуренцията в този сегмент става все по-голяма. Най-новият “съперник” на класическата лимузина на Mercedes е... друг Mercedes, но с изцяло електрическо задвижване. Вместо да електрифицират вече съществуващата S-класа, конструкторите разработиха съвсем нов модел на ток, който носи означението EQS.

Още в външния си вид електрическата лимузина EQS афишира своята независимост от познатата ни S-класа. С къса предница, извита назад пътническа клетка и стесняваща се задница като на хечбек EQS излиза от формата на традиционните седанивъв високия клас. Аеродинамичната форма и изчистеният външен дизайн допринасят за рекордно ниското челно съпротивление с коефициент 0,20, което се постига и с помощта на AMG пакет, специални джанти и малки приставки на арките на задните колела.

Моделът ще се предлага само с една дължина на междуосието за разлика от S-класата, за която има избор от три дължини. Благодарение на платформата за електрическо задвижване (без двигател с вътрешно горене и без конвенционална трансмисия) вътрешното пространство в EQSе толкова щедро, че няма смисъл от дълъг вариант на каросерията. Кабината изглежда просторна, а зад задните седалки има голям багажник с вместимост от 610 л, чийто обем може да бъде увеличен до 1770 л при сгъване на облегалките.

Интериорът на EQS е футуристичен и много ефектен. Купувачите имат избор от два типа инструментални табла. Стандартно моделът е оборудван големи отделни екрани под една повърхност като при S-класата, а пред пътника отпред се намира декоративен панел. Опционално се предлага т. нар. Hyperscreen с три големи екрана(включително и пред пътника) под едно стъкло, което покрива цялото табло. Амбиентното осветление комуникира с водача, като променя цвета си. Дигиталното великолепие на този интериор изглежда несравнимо и създава усещане за паралелен свят от бъдещето, съвсем различен от този в познатите автомобили.

Задвижването също се осъществява от технологии, които предстои да бъдат опознати от широката публика. Всички модификации EQS разполагат с електрически двигател на задния мост, а версиите 4MATIC и с допълнителен мотор на предния мост за двойно предаване. Мощността варира от 245 киловата (333 конски сили) до 385 киловата (523 конски сили). Базовият вариант ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди, а върховият - за 4,3 секунди. Максималният пробег с едно зареждане достига 780 км по цикъла на измерване WLTP, което означава, че в реална експлоатация лесно могат да се изминават 500-600 км. Очаква се на по-късен етап Mercedes да представи и пърформанс модел с 560 киловата (762 конски сили).

Възможно е шофиране само с един педал

По време на движение Mercedes EQSможе да възпроизвежда енергия. Високоволтовата батерия се зарежда чрез преобразуване на кинетичната енергия в електрическа при намаляване на скоростта и спиране. Степента на интензивност на зареждането се определя от водача чрез избор на един от три режима.

В режим на най-интензивна рекуперация лимузината реално може да се управлява с един педал - този на газта. Когато той бъде отпуснат, скоростта рязко намалява до спиране като при натискане на спирачка, защото системата работи в най-високата степен на триене. Моделите 4MATIC със задвижване на всички колела могат да възпроизвеждат повече енергия от тези със задно предаване. Електронен еко асистент може да регулира по оптимален начин рекуперацията съобразно пътните условия и скоростта на движещите се отпред превозни средства.

При моделите 4MATIC въртящият момент се разпределя между осите безстепенно и променливо за най-ефективно пътуване и оптимално сцепление. Реакцията е много по-бърза отколкото при механична система 4х4. Увеличените ъгли на завиване с четирите колела намаляват радиуса на завой до ниво на компактен автомобил - 10,9 метра.

Най-четени

На живо

Подкаст с Виктор Блъсков: Неизбрани чужденци диктуват на български медии - Соня Момчилова