Руският държавен конгломерат за износ на оръжия Рособоронекспорт на 7 март излезе с изявление, в което се подчертава, че Индия може бързо да започне лицензионно производство на изтребители Су-57 от пето поколение чрез модернизиране на съществуващата производствена линия в страната за по-стария изтребител Су-30МКИ от поколение 4+, пише Military Watch. Фирмата похвали сътрудничеството си с индийския отбранителен изпълнител Hindustan Aeronautics Limited за производството на Су-30, отбелязвайки:
„Ако индийската страна вземе положително решение, заводите, които в момента сглобяват Су-30MKI, могат бързо да бъдат адаптирани за производство на Су-57Е.“
Преди това Индия е произвела най-малко 222 Су-30МКИ по лиценз и след дебюта на Су-57 в страната на аерокосмическото изложение Air India 2025 през февруари беше потвърдено , че се обмисля подобна лицензионна сделка за производство на новия изтребител. Индия е изправена пред натиск да започне бързо да въвежда изтребители от пето поколение, което се дължи до голяма степен на плановете на съседен Пакистан да започне да въвежда усъвършенствани доставени от Китай стелт изтребители FC-31 през 2029 г. Делхи въпреки това също се стреми да намали вноса на цялостно военно оборудване и да увеличи фокуса си върху местното производство по лиценз, което направи зависимостта от руски Су-57 нежелана. По този начин уверенията, че Су-57 може бързо да започне лицензионно производство в Индия, биха могли значително да повишат неговата привлекателност.
Много е вероятно , ако бъде постигнато споразумение, Индия да закупи поне малък брой Су-57 от руски производствени линии, преди да премине към лицензно производство. Това би отразявало закупуването на 50 изтребителя Су-30МКИ преди започването на местното производство. Ускоряването на започването на производство на лицензи може да сведе до минимум броя на поръчките, които са готови. Също така беше обсъдена възможността Индия да започне съвместна програма за разработване на подобрен и силно персонализиран вариант на Су-57, вероятно под различно обозначение като „Су-60“, като лицензното производство на стандартния руски дизайн потенциално проправя пътя към това.
Руски източници широко съобщават, че опциите за персонализиране за чуждестранни клиенти вече се разработват в рамките на програмата Су-57, най-вече двуместен вариант , който се очаква да бъде силно предпочитан от индийските ВВС. Су-57 се смята за единствената жизнеспособна опция за Индия да пусне изтребител от пето поколение преди средата на 2030 г., като два от другите три изтребителя от пето поколение, които в момента се произвеждат в световен мащаб, J-20 и FC-31, се произвеждат от Китай, с който страната поддържа редица териториални спорове. Четвъртият, американският F-35, се счита за политически нежизнеспособен поради обширния контрол, който Съединените щати налагат върху начина, по който се използват техните изтребители, както и ограниченото ниво на доверие между двете държави, особено след като Вашингтон заплаши Индия с икономически санкции заради нейните отбранителни поръчки в миналото.
Индийското министерство на отбраната отдавна проявява силен интерес към закупуването на Су-57, като се съобщава, че дискусиите относно сделката за лицензионно производство са в ход от февруари 2023 г. Съобщава се, че водеща причина за колебание е била бавната скорост, с която Су-57 е въведен в експлоатация, тъй като докато над 200 от изтребителите трябваше да бъдат оперативни в руските ВВС до 2025 г., само приблизително 40 се оценяват в момента във флота. Оттогава обаче изтребителят е преминал през напълно уникално ниво на бойни изпитания в украинските военни действия, като операциите включват потискане на противовъздушната отбрана , битка въздух-въздух и операции в силно защитено въздушно пространство на противника, както и набор от мисии за прецизен удар.
Очаква се това да смекчи подобни опасения. Значителното увеличение на мащаба на производство на Су-57 от 2020 г. насам направи широкомащабните експортни поръчки да изглеждат все по-жизнеспособни, като първият договор за износ, потвърден през ноември 2024 г., вече е подписан, след като Алжир беше потвърден през февруари като клиент. Планираното интегриране на двигателя AL-51F до 2027 г. се очаква да увеличи още повече привлекателността на Су-57 и не само ще увеличи значително наличната мощност за авиониката и ще подобри летателните характеристики на изтребителя, но също така значително ще намали оперативните разходи.