AMG залага на хибридна техника

Хибридното задвижване на Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic предоставя на водача мощност в размер на 612 к.с.

С два цилиндъра по-малко мощността се увеличава

612 к.с. задвижват AMG E53 Hybrid

Новата AMG версия Mercedes E-класа e само с 6 цилиндъра, но наличието на електрически мотор в модификацията AMG E53 Hybrid прави задвижването не по-малко по-мощно от познатите двигатели V8. Почитателите на AMG трябва да приемат, че „ампутацията“ на два цилиндъра под предния капак няма да е толкова болезнена, а може да донесе и някои ползи.

Новият Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic с 6 цилиндъра реално разполага с 1 л работен обем по-малко от 4-литровия V8, но предлага мощност в размер на 449 к.с. (330 kW) и 560 Нм максимален въртящ момент. Но това едва ли е достатъчно, за да се конкурира с Audi RS6 и RS7 или очаквания BMW M5 plug-in хибрид.

Ускорението от 0 до 100 км/ч е отнема около 4 секунди.

Ето защо в трансмисионния тунел на деветстепенния автоматик има инсталиран допълнителен електромотор със 163 к.с. (120 kW), който увеличава общата мощност на задвижването до 585 к.с. (430 kW) и максимален въртящ момент от 750 Nm. Това вече е много впечатляващо за шестцилиндров редови двигател. При потегляне с активирана система за бърз старт Launch Control, мощността се увеличава до 612 к.с. (450 kW). Толкова коне някога осигуряваше 12-цилиндровият двигател на Mercedes. Благодарение на предаването на тягата към всички колела Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic ускорява до 100 км/ч за около четири секунди и достига максимална скорост 280 км/ч.

Дигиталният кокпит с големи цветни екрани е като в космически кораб.

В допълнение към спойлерите, праговете и разширените калници с по-широка следа отпред, Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic се отличава и с модифицирана завиваща задна ос. Батерията осигурява електрически пробег от почти 100 километра, а официалният разход на гориво е между 0,8 и 1,0 л.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили