Имам хит - как да печеля от него?

Уча.Се и БАМП пуснаха анимирани уроци за света на музикалната индустрия

Как се създава хит?

Какво правиш, когато една песен извърви пътя от телефона ти до медиите и натрупа милиони гледания в YouTube, но някой реши да ти я открадне?

Може ли производител на тоалетна хартия да вземе песента ти за своя реклама, без да те пита?

Това са част от въпросите, на които децата получават отговор в първата по рова си поредица анимирани уроци за стойността на творчеството на Българска асоциация на музикалните продуценти (БАМП) и Уча.Се.

Интелектуалната собственост не е предмет, който се изучава в училище, а е навсякъде около нас – от любимата ни видео игра и софтуера ни за снимки, през модния бранд, който обичаме да носим и добре заредения ни хладилник, та чак до джедайските ни маски за Хелоуин. Когато говорим за музика обаче българинът е супер фен, но не е готов да плаща за нея. Той смята, че след като продукта е нематериален, не може да го пипне, или хапне, значи му се полага за безплатно ползване по рождение.

Поредицата с Уча.се е дигитално продължение на кампанията „В час по интелектуална собственост“, чиито идеолог е музикалния продуцент и председател на УС на БАМП Станислава Армутлиева. Тя обхваща училищата по изкуствата в страната, а целта й е да покаже на децата смисъл да печелят от всичко, което създават с ума си. „Те се виждат като бъдещи писатели, художници, сценографи, фотографи, създатели на филми и музика…И трябва да бъдат окуражени да продължат!“, казва Ина Килева, изпълнителен директор на БАМП. „Основният начин да отключим промяна в отношението към творческите продукти

е чрез образованието. Във всяко дете дреме творец и то не трябва да се страхува да превърне таланта си в кариера заради поговорката „Музикант къща не храни!“. Храни, ако си в час с правата си като автор.“, категорична е тя.

Тези видеа всъщност са първия наръчник за света на музикалната индустрия, който по достъпен и забавен начин разказва на най-малките как функционира тя, кой каква роля има и какви права управлява.

„Колкото и да си добър в това, което правиш, ако то не стига до хората, ако не знаеш как да го представиш, как да го оцениш и какви права имаш над него, ще ти е много по-трудно да го превърнеш в истинска кариера. Затова и с тези видео уроци искаме да запознаем учениците с музикалния бизнес, да им разкажем през какво преминават любимите им артисти, и да им дадем една добра база, върху която да стъпят, ако искат да се занимават с музика.“, разказва основателя на Уча.се Дарин Маджаров.

Верни на схващането, че хората учат най-добре чрез история, от образователната платформа комбинират ловко анимация и приятелски изказ, какъвто можеш да чуеш и в голямото междучасие. „В тези видео уроци представяме информацията от гледната точка на човек, който е записал песен, изпълнил я е, качил я е във Фейсбук, имала е стотици хиляди гледания. Какво трябва да направи той след това? Трябва да потърси продуцент, екип, да запише песента си професионално и да ѝ заснеме клип. В Уча.се работят едни от най-добрите аниматори, сценаристи и озвучители в България, които дадоха всичко от себе си, за да илюстрират информацията по забавен и готин начин. Партньорите ни от БАМП също много ни помогнаха за оригиналното представяне на информацията.“, казва Маджаров.

Публикувано от Труд

Този уебсайт използва "бисквитки"