Тотален триумф за мъжките филми

Доминация на заглавия за войната, мафията и отмъщението

Нов рекорд за Джон Уилямс

Номинациите за “Оскар” очертаха пълната доминация на мъжките филми през този кино сезон. Заглавия за войната, мафията, отмъщението и състезанията с коли триумфираха с най-много номинации и оставиха зад себе си либералните надежди за феминистки и мултикултурни успехи. “Жокера” води с 11 номинации, следван от “Ирландецът”, “1917” и “Имало едно време в Холивуд” с по 10. “Жокера” е филм за мъж с пречупена психика, който се обръща към насилието, “Ирландецът” разказва за американската организирана престъпност и отношенията на босовете с профсъюзния лидер Джими Хофа, “1917” е посветен на Първата световна война, а в “Имало едно време в Холивуд” Брад Пит и Леонардо Ди Каприо избиват радикализирани хипита. В добавка имаме и “Пълно ускорение”, който разказва за конкуренцията между Форд и Ферари.

В категорията за най-добър актьор сблъсъкът е между Ди Каприо за “Имало едно време в Холивуд” и Хоакин Финикс в “Жокера”. При актрисите състезанието е между Скарлет Йохансон от “Брачна история” и Рене Зелуегър за “Джуди”. Скарлет влиза в историята, защото е номинирана и за най-добра поддържаща актриса за “Джоджо Заека”. При режисьорите се очерта епична битка - Скорсезе, Тарантино и Сам Мендес.

Великият композитор Джон Уилямс получи рекордната си 52-а номинация за музиката към “Междузвездни войни: Възходът на Скайуокър”.

Наградите се връчват за 92-и път на 9 февруари в Лос Анджелис.

 

Политическа коректност

Либералите изпищяха, че номинациите са „твърде бели”

Номинациите за “Оскар” очаквано отключиха нова вълна от медийна лудост в Западния свят. Всички големи издания осъдиха единодушно липсата на етническо разнообразите сред номинираните и се възмутиха, че няма жена в категорията за режисура. Отново се заговори, че “Оскар”-ите са “твърде бели”. За минути се появиха стотици заглавия и анализи, в които политически коректни журналисти и коментатори спускат едни и същи опорни точки, отдавна омръзнали на нормалните хора, които искат филмите просто да бъдат оценявани по художествени качества, а не заради цвета на кожата, сексуалната ориентация и пола на техните създатели.

 

Филмът идва на “София филм фест”

Историческо постижение за корейския „Паразит”

Южнокорейският хит “Паразит” влезе в историята с шест номинации, включително за най-добър филм, най-добър международен филм, режисура и сценарий. “Паразит” (“Parasite”) е седмият пълнометражен опус на майстора Понг Джун Хо, който миналата година спечели и “Златна палма” в Кан. Творбата е описвана като извънредно изобретателна черна комедия и стана едно от събитията на годината. “Паразит” ще има премиера в България през март в рамките на “София филм фест”. Северна Македония също има повод за радост - документалният “Honeyland” получи номинации в две категории - международен филм и пълнометражен документален филм. Късометражната анимационна творба на Теодор Ушев “Физика на тъгата” не получи номинация, въпреки очакванията на много хора в средите.

Публикувано от Труд

Този уебсайт използва "бисквитки"