800 000 кофички се продават ежедневно в азиатската държава
50 години производство по наш лиценз
Продуктът стига и в Сингапур, Китай и Тайланд
Близо 24 милиона японци ядат българско кисело мляко. 3 пъти и половина повече от българското население, граждани на Япония, консумират българското кисело мляко, заяви заместник-министърът на икономиката Лъчезар Борисов.
Той участва в отбелязването на 50 години от производството на българско кисело мляко в Япония.
Около 800 000 кофички с българско кисело мляко се продават ежедневно в Япония, добави заместник-министърът.
И подчерта, че така родният продукт достига и до пазари като Китай, Тайланд, Сингапур. Можем да заявим, че милиони хора по света започват деня с кофичка българско кисело мляко, каза още зам.-министър Борисов.
Той напомни, че първите контакти с японската компания “Мейджи”, която произвежда българско кисело мляко по лиценз на държавната “Ел Би Булгарикум”, са започнали през 1970 г.
“Компанията се явява като български посланик в страни от Азия. Благодарение на добрите партньорски практики между двете страни, лицензионният договор за производство на българско кисело мляко се подновява вече половин столетие”, каза Борисов.
“Ако попитате японските деца дали знаят нещо за България, те ще отговорят, че знаят продукта с името “България - Мейджи Йогурт”, коментира японският посланик у нас Масато Ватанабе. “В Япония България е синоним на киселото мляко и обратното. Почти всички в Страната на изгряващото слънце го знаят и асоциират с вашата родина”, заяви Хисаши Накаяма, почетен консул на България в Йокохама.
В момента компанията предлага над 33 продукта като държи 20% от пазара на кисело мляко в Япония. Към 2016 година заводите на компанията произвеждаха по 700 тона българско кисело мляко на ден, което е два пъти повече от цялото дневно производство на България.