30 млн. лв. без ДДС са искали от "Сиела" за допълнителните машини и логистика

Вчера ЦИК и "СИЕЛА НОРМА" АД прекратиха процедурата за доставка на допълнителните 1500 машини за гласуване. В мотивите на Комисията пише, че е надхвърлена максималната прогнозна стойност на поръчката, която бе в размер на 6 500 000 (шест милиона и петстотин хиляди) лв. без включен ДДС, и от "СИЕЛА" е предложена цена за изпълнение на доставката и съпътстващите дейности, включени в предмета на поръчката, при произвеждане на частичните местни избори, изборите за народни представители и изборите за президент и вицепрезидент на републиката, които ще се произведат през 2021 г., в размер на 30 000 000 лв. (тридесет милиона лева) без ДДС. В случай, че предметът на поръчката не включва дейностите по логистичното осигуряване и техническо обслужване на СУЕМГ за изборите за президент и вицепрезидент на републиката, които ще се произведат през 2021 г., предлаганата обща цена е в размер на 14 000 000 лв. (четиринадесет милиона лева) без ДДС. Това става ясно от публикуваното късно снощи решение на ЦИК. 

Публикуваме цялото решение № 188 на Централната избирателна комисия от 7 юни 2021 г.:

ОТНОСНО: прекратяване на процедура на договаряне без предварително обявление за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Доставка на 1500 (хиляда и петстотин) специализирани устройства за електронно машинно гласуване (СУЕМГ), същите по вид и модел като доставените по Договор № 1 от 06.02.2021 г., сключен между Централната избирателна комисия (ЦИК) и „СИЕЛА НОРМА“ АД, с опция съгласно чл. 116, ал. 1, т. 1 ЗОП за допълнителна доставка до 500 (петстотин) броя, при възникнала необходимост от такива, след произвеждане на изборите за народни представители на 11 юли 2021 г. и за произвеждане на други избори – при осигурено финансиране, с инсталиран софтуер на всички налични (11 100) СУЕМГ, в това число системния и приложния (реализиращ изборните процеси) софтуер, включително и на софтуера, който управлява специализираните хардуерни устройства в пълен комплект с изходния код, така че системният и приложният софтуер да имат възможност да се модифицират за всякакъв вид избори, предвидени в Изборния кодекс, без намеса на доставчика и производителя, както и осъществяването на дейностите и процесите за модифициране и настройване на вида бюлетина, конфигуриране и инсталиране на всички налични (11 100) СУЕМГ за всеки от съответния вид избори, както и тези дейности, представляващи логистично осигуряване и техническо обслужване на специализираните устройства за електронно машинно гласуване за частичните местни избори, изборите за народни представители и изборите за президент и вицепрезидент на републиката, които ще се произведат през 2021 г., и обучение на ЦИК, ОИК, РИК, СИК в страната и СИК извън страната за работа със специализираните устройства за електронно машинно гласуване, обучение и предаване на знания на специалисти за използване на системния и приложния софтуер за модифициране за всякакъв вид избори, предвидени в Изборния кодекс, без намеса на доставчика и производителя и осъществяване на специализирана софтуерна поддръжка, съгласно техническата спецификация и условията на договора“

На основание чл. 22, ал. 1, т. 8 и чл. 110, ал. 1, т. 7 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) и чл. 57, ал. 1, т. 1, чл. 18, ал. 1 и чл. 213а, ал. 1 от Изборния кодекс, във връзка с Решение № 174 от 03.06.2021 г. на ЦИК за откриване на процедура на договаряне без предварително обявление с предмет: „Доставка на 1500 (хиляда и петстотин) специализирани устройства за електронно машинно гласуване (СУЕМГ), същите по вид и модел като доставените по Договор № 1 от 06.02.2021 г., сключен между Централната избирателна комисия (ЦИК) и „СИЕЛА НОРМА“ АД, с опция съгласно чл. 116, ал. 1, т. 1 ЗОП за допълнителна доставка до 500 (петстотин) броя, при възникнала необходимост от такива, след произвеждане на изборите за народни представители на 11 юли 2021 г. и за произвеждане на други избори – при осигурено финансиране, с инсталиран софтуер на всички налични (11 100) СУЕМГ, в това число системния и приложния (реализиращ изборните процеси) софтуер, включително и на софтуера, който управлява специализираните хардуерни устройства в пълен комплект с изходния код, така че системният и приложният софтуер да имат възможност да се модифицират за всякакъв вид избори, предвидени в Изборния кодекс, без намеса на доставчика и производителя, както и осъществяването на дейностите и процесите за модифициране и настройване на вида бюлетина, конфигуриране и инсталиране на всички налични (11 100) СУЕМГ за всеки от съответния вид избори, както и тези дейности, представляващи логистично осигуряване и техническо обслужване на специализираните устройства за електронно машинно гласуване за частичните местни избори, изборите за народни представители и изборите за президент и вицепрезидент на републиката, които ще се произведат през 2021 г., и обучение на ЦИК, ОИК, РИК, СИК в страната и СИК извън страната за работа със специализираните устройства за електронно машинно гласуване, обучение и предаване на знания на специалисти за използване на системния и приложния софтуер за модифициране за всякакъв вид избори, предвидени в Изборния кодекс, без намеса на доставчика и производителя и осъществяване на специализирана софтуерна поддръжка, съгласно техническата спецификация и условията на договора“, № D124099 от 04.06.2021 г., уникален номер на поръчката в Регистъра на обществените поръчки (РОП) 04312-2021-0005, публикувана в РОП на 04.06.2021 г., Заповед № 7-АД/07.06.2021 г. на председателя на ЦИК за назначаване на комисия за провеждане на преговори, отразените резултати в Протокол от 07.06.2021 г. и Доклад от 07.06.2021 г. от работата на комисията с направените предложения и предвид следните

МОТИВИ:

Процедурата е открита с Решение № 174 от 03.06.2021 г. на Централната избирателна комисия (ЦИК) за откриване на процедура за възлагане на обществена поръчка, № D124099 от 04.06.2021 г. и е публикувана в Регистъра на обществените поръчки на 04.06.2021 г. с УНП 04312-2021-0005. Процедурата е открита на основание чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП, като е изпратена покана до един единствен участник – „СИЕЛА НОРМА“ АД. В решението е заложена максимална прогнозна стойност на поръчката в размер на 6 500 000 (шест милиона и петстотин хиляди) лв. без включен ДДС. В процеса на проведените преговори с поканения участник, същият е предложил цена за изпълнение на доставката и съпътстващите дейности, включени в предмета на поръчката, при произвеждане на частичните местни избори, изборите за народни представители и изборите за президент и вицепрезидент на републиката, които ще се произведат през 2021 г., в размер на 30 000 000 лв. (тридесет милиона лева) без ДДС. В случай, че предметът на поръчката не включва дейностите по логистичното осигуряване и техническо обслужване на СУЕМГ за изборите за президент и вицепрезидент на републиката, които ще се произведат през 2021 г., предлаганата обща цена е в размер на 14 000 000 лв. (четиринадесет милиона лева) без ДДС;

Така предложените стойности многократно надвишават максималната прогнозна стойност на поръчката, обявена в решението на ЦИК – 6 500 000 лв. без ДДС, поради което е налице хипотезата на чл. 110, ал. 1, т. 7 от ЗОП, а именно: всички оферти, които отговарят на предварително обявените от възложителя условия, надвишават финансовия ресурс, който той може да осигури.

Предвид горизложеното Централната избирателна комисия

 

Р Е Ш И :

 

ПРЕКРАТЯВА процедура на договаряне без предварително обявление за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Доставка на 1500 (хиляда и петстотин) специализирани устройства за електронно машинно гласуване (СУЕМГ), същите по вид и модел, като доставените по Договор № 1 от 06.02.2021 г., сключен между Централната избирателна комисия (ЦИК) и „СИЕЛА НОРМА“ АД, с опция съгласно чл. 116, ал. 1, т. 1 ЗОП за допълнителна доставка до 500 (петстотин) броя, при възникнала необходимост от такива, след произвеждане на изборите за народни представители на 11 юли 2021 г. и за произвеждане на други избори – при осигурено финансиране, с инсталиран софтуер на всички налични (11 100) СУЕМГ, в това число системния и приложния (реализиращ изборните процеси) софтуер, включително и на софтуера, който управлява специализираните хардуерни устройства в пълен комплект с изходния код, така че системния и приложния софтуер да имат възможност да се модифицират за всякакъв вид избори, предвидени в Изборния кодекс, без намеса на доставчика и производителя, както и осъществяването на дейностите и процесите за модифициране и настройване на вида бюлетина, конфигуриране и инсталиране на всички налични (11 100) СУЕМГ за всеки от съответния вид избори, както и тези дейности, представляващи логистично осигуряване и техническо обслужване на специализираните устройства за електронно машинно гласуване за частичните местни избори, изборите за народни представители и изборите за президент и вицепрезидент на републиката, които ще се произведат през 2021 г., и обучение на ЦИК, ОИК, РИК, СИК в страната и СИК извън страната за работа със специализираните устройства за електронно машинно гласуване, обучение и предаване на знания на специалисти за използване на системния и приложния софтуер за модифициране за всякакъв вид избори, предвидени в Изборния кодекс, без намеса на доставчика и производителя и осъществяване на специализирана софтуерна поддръжка, съгласно техническата спецификация и условията на договора“.

Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд чрез Централната избирателна комисия в тридневен срок от обявяването му."


Председател: Камелия Нейкова

Секретар: Севинч Солакова

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"