7 места в новия GLE

Вторият по големина SUV на Mercedes е еталон за аеродинамика

По-голям, по-комфортен, с повече офроуд качества и нови възможности за автономно движение – с тези акценти Mercedes GLE навлиза в нов етап от своето съществуване. Вторият по големина SUV със звезда на решетката е преминал и солидна диета за сваляне на килограми. И въпреки увеличените размери, автомобилът тежи по-малко. Това определено ще повлияе положително върху динамичните характеристики, за което допринасят и подобренията в аеродинамиката. С коефициент на челно съпротивление CW=0,29 новият GLE е номер едно в сегмента.

Отвън новият модел се отличава с класически за SUV-овете на Mercedes дизайн, който носи посланието за модерен лукс на и извън асфалта. Внушителната предница с оребрен капак и изправена решетка създава усещане за мощ и силно присъствие. Забележителният светлинен почерк прави автомобила безпогрешно разпознаваем сред останалите участници в движението. Дългите LED светлини произвеждат максимално допустимата по закон степен на осветяване. Яркостта на основния лъч на фаровете остава над референтната стойност от 1 лукс в цялата си дължина от над 650 метра. Задните светлини са разположени по-ниско върху мускулестите „рамене”. Те се състоят от две отделни секции, които подчертават широчината и едновременно с това оформят типичния за всъдеходите Mercedes нощен силует от светещи блокове.

Компетентността на инженерите на марката по отношение на аеродинамиката личи по сваления коефициент CW на челно съпротивление. При досегашния модел неговата стойност е 0,32. При новия GLE коефициентът пада до 0,29 и това е най-ниският регистриран показател в сегмента. Подобренията се дължат на редица корекции – контрол на въздушния поток за охлаждане зад радиаторната решетка, обтекаеми спойлери пред колелата отпред, променена форма на страничните огледала, уплътнения, специални джанти и др. Аеродинамиката е фактор, по който Mercedes става еталон, тъй като и представената наскоро А-класа е моделът с най-ниско съпротивление в своя сегмент.

Интериорът на новия GLE съчетава лукс, спорт и офроуд. Централният елемент в дизайна на арматурното табло е спортният кокпит, вграден в ефектен преден панел, който прелива във вратите. В типичния за офроуда дух на повдигнатата централна конзола има два лоста. Освен че са добро ергономично решение, тапицираните с кожа повърхности създават усещане за модерен лукс, което се засилва от широките декоративни елементи и монтираните на едно ниво със стъклата ролетни щори. Нов е също дизайнът на волана, както и на всички инструменти и дисплеи. Те изглеждат така, сякаш са изсечени от парче метал.

Увеличеното с 8 см междуосие до 3,07 м осигурява много пространство в пътническата кабина. Купувачите могат да заявят втори ред седалки с електрически пакет с 6 различни настройки. Лявата и дясната седалка се местят напред и назад независимо една от друга. Облегалките се настройват под ъгъл и се сгъват при съотношение 40:20:40, а облегалките за глава се регулират по височина. Типично за Mercedes, настройката на задните седалки се контролира от превключвател, разположен на вратата. Облегалките на задните седалки могат да се свалят назад и надолу електрически с помощта на превключватели в багажника.

Като екстра се предлага и трети ред с още две сгъваеми седалки. Багажникът зад втория ред е с капацитет 825 л. При свалени седалки той нараства до 2055 л. Въздушното окачване позволява задната част на автомобила да се свали надолу с около 4 см с помощта на превключвател, за да се улесни натоварването и разтоварването. При предни седалки с пълен елпакет позицията може да се променя и с леки движения на човека, които се улавят от интегрираните сензори. Масажната функция се съчетава с подходяща музика и светлина за по-силно въздействие.

Всички варианти на новия GLE са оборудвани с 9-степенна автоматична трансмисия. При 4-цилиндровите двигатели задвижването 4х4 е с фиксиран въртящ момент 50:50 между предната и задната ос. При буксуване въртящите колела се спират с намеса на спирачната система на съответното колело. За останалите двигатели, включително премиерната бензинова моторизация GLE 450 4MATIC, се използва разпределителна кутия с електрически управляем многодисков съединител. Това позволява променливо разпределение на въртящия момент и насочването му до 100 процента към едната от двете оси. Специално за офроуд се предлага адаптирана разпределителна кутия с функция за заключване на въртящия момент от 0 до 100 процента за движение на тежък терен.

367 бензинови коня на старта

Новият Mercedes GLE ще излезе на пазара във вариант 450 4MATIC с редови шестцилиндров бензинов двигател, като на по-късен етап се предвижда добавянето на други мотори, включително дизелов и хибриден пакет с външно зареждане. Моторът работи със системна 48-волтова електрическа инсталация и дава комбиниран разход на гориво между 8,3 и 9,6 л. Неговата мощност е 367 конски сили и въртящ момент 500 Nm.

За кратки интервали има възможност за генериране на допълнителни 22 конски сили и 250 Nm – например при изпреварване или в критична ситуация. Увеличението на ресурса идва от интегриран стартер-алтернатор. Той осигурява изпълнение на хибридни функции или възстановяване на енергията и позволява постигане на икономия на гориво, с каквато доскоро можеха да се похвалят само високоволтовите хибридни технологии. Стартер-алтернаторът елиминира нуждата от ремъци за захранване на помощни системи и освобождава място в двигателния отсек. Той работи на 48-волтова мрежа, която обслужва консуматори с висока мощност като водната помпа и климатичната инсталация.

Лесно движение в задръствания

В последните години (почти) всеки нов модел на Mercedes носи някакво иновативно решение за автомобилната индустрия. Системата за двойно предаване 4MATIC при GLE с офроуд пакет за първи път в света се предлага напълно вариативна система за задвижване на всички колела с нисък и висок обхват, благодарение на което автомобилът е още по-подготвен за трудни терени.

На хубав път комфортът на пасажерите е гарантиран от системата за регулиране на позицията на каросерията E-Active Body Control. Това е интегрирана в мрежа от сензори хидропневматична система за активно окачване с 48-волтова инсталация, която контролира ресорите и демферите на отделните колела, за да неутрализира клатенето и люлеенето на автомобила при рязка смяна на траекторията. Когато скоростта е опасна за завиване при риск от сблъсък, се намесва функцията за активно спирачно усилие. Тя ограничава скоростта до стойности, които позволяват подобни маневри.

Водачът получава информация за работата на автомобила от инфо-развлекателна система MBUX, която обединява два дисплея с диаметър по 12,3 инча. Чрез сензор се усеща кога водачът или пътникът доближават ръка до сензорния екран и автоматично се извеждат менютата. Някои команди могат да се дават и с жестове без докосване на монитора.

Асистиращите системи в новия GLE са усъвършенствани с допълнителни функции. На базата на информация за трафика в реално време при наближаване на задръстване на магистрала скоростта се намалява автоматично до 100 км/ч. В колона от автомобили движението се осъществява с полуавтономно. Нов е асистентът против сблъсъци при завиване, който следи за насрещен трафик и при риск прилага автоматично спирачно усилие. Когато колата е спряла, със звуков и визуален сигнал се предупреждава за наличие на пешеходци или велосипедисти в мъртвата зона на видимост, за да не се случи инцидент при отваряне на вратите.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Ангел Виденов

Този уебсайт използва "бисквитки"