782 к.с. за новия топмодел Panamera

Излизат версиите GTS и Turbo S E-Hybrid на спортната лимузина

По-висока мощност, по-бързо ускорение и по-вълнуващо шофиране

Porsche вдига стандарта за динамика

През есента Porsche започва доставките на новите топмодели в гамата на Panamera. Това са версиите GTS и Turbo S E-Hybrid (стандартна и дълга база). С фокус върху динамиката Panamera GTS поставя стандарти за спортното изживяване, докато Turbo S E-Hybrid от своя страна обхваща диапазона от комфортно поведение до върхова динамика като за състезателна писта.

Новата генерация Panamera предефинира представата за луксозна спортна лимузина. Тя съчетава хармоничния комфорт при шофиране с качествата на спортен автомобил Porsche по уникален начин. Сега към моделната гама се присъединяват двата особено мощни и спортни варианта GTS и Turbo S E-Hybrid. Това са автомобили с различни фокуси. Panamera GTS е динамичен спортен седан, който поставя емоционалното изживяване при шофиране на преден план. Panamera Turbo S E-Hybrid застава на самия връх на моделната серия като най-мощната, най-бързата и най-луксозната версия.

И двата модела се задвижват от усъвършенствания 4,0-литров V8 двигател с два турбокомпресора, който се вгражда и в Panamera Turbo E-Hybrid. Този мощен двигател понастоящем постига емисии, съответстващи на строгите изисквания на стандарта Евро 7.

В Porsche обозначението на модела Turbo традиционно означава върха на динамичните качества в моделната гама на серийните модели. В същото време логото Turbo символизира  технологично лидерство в съответния сегмент. Комбинацията от високоефективни двигатели с вътрешно горене и електрическа система дава възможност за постигане на особено мощно задвижване и изключителни динамични качества.

Новият модел Turbo S E-Hybrid е най-мощният вариант на Panamera, произвеждана серийно досега. Бензиновият V8 двигател с два турбокомпресора има мощност от 441 kW (599 к.с.), а мощността на електрическия мотор, напълно механично интегриран в корпуса и в охладителната верига на трансмисията PDK, достига 140 kW (190 к.с.). В сравнение с тази на неговия предшественик, системната мощност е увеличена със 75 kW (102 к.с.) до 575 kW (782 к.с.). Паралелно с това системният въртящ момент е нараснал със 150 Нм до 1000 Нм.

Panamera Turbo S E-Hybrid ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди и развива максимална скорост 325 км/ч. Това означава подобрение съответно с 25 км/ч и 0,5 секунди. Новото хибридно задвижване с батерия с капацитет 25,9 kWh предлага по-голям пробег на електричество, по-бързо зареждане и по-пъргава реакция, както и градски електрически пробег до 88 км.
GTS означава Gran Turismo Sport. Автомобилите Porsche с това обозначение на модела предлагат допълнителна порция спортен дух и максимално удоволствие от шофирането, заедно с високо ниво на функционалност в ежедневието. В съответствие с тази философия Panamera GTS се отличава и с ходова част, настроена за високо ниво на динамични натоварвания, изключителен пакет SportDesign и спортен, висококачествен интериор. Двигателят осигурява 368 kW (500 к.с.), с 20 к.с. повече от агрегата, задвижващ предшественика. Ускорението от 0 до 100 км/ч е 3,8 секунди, а максималната максимална скорост - 302 км/ч.

Пистови гуми и карбонови части

Още преди пазарната си премиера новият модел Panamera Turbo S E-Hybrid успя да запише рекордна обиколка на Северната отсечка на пистата Нюрбургринг (20,832 километра) с време 7:24,172 минути. Това е рекорд за най-бърз луксозен седан с двигател с вътрешно горене и хибридно задвижване и показва динамичните способности на автомобила. Те до голяма степен се дължат на новия карбонов аерокит и специално разработените пистови гуми.

Карбоновият аерокит включва въздушни аеродинамични елементи, странични прагове и заден дифузьор, изработени от въглеродни влакна, чиято задача е оптимизирането на аеродинамичния баланс на състезателната писта. Долната част на предния спойлер (лип) спомага за пълното елиминиране на повдигането на предния мост. В комбинация с допълнителният елемент Gurney flap на адаптивния заден спойлер с настройка в четири посоки се генерира още по-голяма притискателна сила, която позволява по-високи скорости в завои. Гумите Michelin Pilot Sport Cup 2 с маркировка N0 допълнително подобряват сцеплението. Те са с размери 275/35 ZR 21 отпред и 325/30 ZR 21 отзад и са специално разработени за Panamera.

TRUD_VERSION_AMP:1//
Публикувано от Труд news

Този уебсайт използва "бисквитки"