Към момента обучението в електронна среда протича нормално, съобщи БНТ, позовавайки се на информация от Министерството на образованието и науката.
Близо 89% от учениците разполагат с необходимите условия, за да могат да се включват.
Всяко училище има свободата само да избира формата и начина, които да използва за обучение в електронна среда. Учителите най-добре познават възможностите и нуждите на своите ученици, както и подходящите електронни ресурси, с които са работили до момента. Именно затова те не са ограничени при избора си в този момент на извънредно положение. Те сами преценяват дали обучението да е синхронно или асинхронно, чрез електронни пощи, интернет приложения, платформи за видео връзка и виртуални класни стаи. При работа с виртуална класна стая един учител може да работи с няколко паралелки.
Платформите, които в момента се използват най-често от училищата са Google classroom, Shkolo, Moodle, Zoom, Google meet.
От няколко дни училищата в цялата страна имат възможност да използват и платформата на Майкрософт TEAMS. На всички училища са изпратени акаунти за работа в платформата. Крайното решение за избор остава у учителите.
Учениците и учителите общуват и чрез социалните мрежи, като активно и ежедневно се създават нови групи за комуникация – между родители, учители и ученици.
МОН и Българската национална телевизия също стартираха и образователната програма „С БНТ на училище“. От 17 март БНТ 2 е изцяло насочена към учениците и в помощ на техните семейства и българските учители с видеоуроци, образователни клипове и филми за различните класове и възрасти.
Технически проблеми при такъв кратък период за начало на обучението в електронна среда са неизбежни, но вече са в голяма степен отстранени.
За учениците в кварталите, селата и други отдалечени места, където няма интернет свързаност, са проведени разговори с мобилните оператори за повече точки на обхват. При липса на устройства се работи по телефона.
Когато е необходимо, медиатори ще предоставят разпечатани материали по домовете, при всички мерки за безопасност.