Новата BG икономика: "Умен" двигател върти микроклимата във ферми

Новата BG икономика е съвместна рубрика, подкрепена от ТехноЛогика, с твърдото убеждение, че обществото ни има нужда от примери на проспериращи български фирми, които доказват на младите хора, че има възможности за достойна реализация в България.
Те са новият облик на българската икономика и техните постижения осмислят тежката цена на прехода, вдъхват надежда и национално самочувствие.
Всеки петък ще представяме компании, които реално допринасят за растежа на икономиката ни. Те не са големи, не са популярни в общественото пространство, но са изключително витални, пазарно ориентирани, изпълнени с иновации.

Българска фирма разработи „умен" двигател, който, вграден в технологична система, може от разстояние да ръководи и управлява микроклимата във ферми и големи производствени бази.

Уникалната технология е внедрена за пръв път у нас. Разработена е от инженерния състав на дружество „Елпром Харманли". Предимствата й са, че е екологична и енергоспестяваща. „Иновативният двигателят e с вградени неодимови магнити и интегриран инвертор. Характеризира се с много висок коефициент на полезно действие, малък обем и отлични технически характеристики. Намира приложение в областта на вентилацията. Посредством вградения инвертор, разположен в самия корпус, могат да бъдат контролирани оборотите и мощността на машината. Допълнително разработката дава възможност множество двигатели, свързани в мрежа, да бъдат контролирани посредством сигнал от дистанция", обяснява Тодор Бояджиев, изп. директор на „Елпром Харманли". Изработва се отскоро. Иначе дружеството е на пазара повече от 30 години.
"Елпром Харманли" е пазарен лидер в производството на асинхронни електродвигатели в България с три бази - в Харманли, Пловдив и Троян. В цеховете работят 250 души. „Продуктовата гама на фирмата стартира от 0,10 kW мотори и покрива целия спектър до 30 kW. Компанията е сертифицирана по ISO 9001:2008 и стриктно спазва изискуемите процедури", обяснява Бояджиев. Фирмата произвежда всяка година близо 100 000 двигателя.

Електромоторите на компанията се използват в дървообработващи, металорежещи машини, хидравлични станции, машини за гаражно оборудване и в хранително-вкусовата промишленост, за редуктори, помпи, вентилация, компресори, бетонобъркачки, телфери, кранови колички и подемна техника. „Номенклатурата на произвежданите изделия е огромна и продължава да расте. Това се дължи преди всичко на инженерния колектив и на неговата креативност, иновативно мислене и професионализъм", разказва Тодор Бояджиев. „Елпром Харманли" е предпочитан доставчик на фирми в над 20 държави - Германия, Австрия, Дания, Белгия, Холандия, САЩ, Гърция, Финландия, Египет, Алжир, Ирак.

„Предимно се опитваме да работим директно, без посредници, защото смятаме, че директната комуникация с крайния клиент е най-важна и полезна. В няколко държави използваме агенти, които разполагат с екслузивните права за представяне на нашите двигатели", допълва Бояджиев.

Повече от 60% от продукцията на дружеството се изнася в чужбина. Редовно участва и на панаири в Западна Европа, най-вече в Хановер, Германия.

„Поставяме си високи критерии и цели, което неминуемо води до търсене на хора. Те споделят нашите виждания, разбирания и професионализъм в работата, а като цяло и в живота", казва Бояджиев. Дружеството подбира кадрите си от Техническия университет в София и филиалите в страната. "Контактите ни са много добри и успяваме да вземем на работа при нас млади, мотивирани и амбициозни хора, които искат да намерят реализация по завършената специалност", споделя Бояджиев. Софтуерът на предприятието е SolidWorks, който се разпространява в България от фирма „ДиТра". От години се усвоява CAM системата FeatureCAM. Тя се използва пълноценно от машините MAZAK в завода в Пловдив,

„Софтуерът SolidWorks дава големи предимства и възможности. Чрез него се проектират 3D модели, а от FeatureCAM могат да се пускат задания към машините дистанционно", обяснява Бояджиев. Тримерното проектиране дава реална представа за изделието, може бързо да се редактира, да се нанесат промени и да се разчитат файлове. В инженерния отдел на фирмата работят седем души. "Конструираме, проектираме, чертаем, смятаме и се получава. Интересно е. В университета полагаме основите, а тук се сблъскваме с истинските инженерни задачи. Така можем да приложим наученото знание на практика и да го надградим" - разказва младият инж. Веселин Иванов, завършил специалност „Електротехника" в Техническия университет в София. Ученици от техникума в Харманли се обучават като стажанти в завода, а най-добрите могат да останат на работа в цеха.

„Всичко е въпрос на качество и на специално отношение към клиента", е мотото на кампанията. „За нас всеки клиент е важен и държим да задоволим неговите нужди по такъв начин, че да ги надхвърлим. Опитваме се да създаваме дългосрочни сътрудничества, в които всички заинтересовани страни да имат позитив и да създадем една устойчива система", допълва Бояджиев. Специфичното на дружеството е, че се фокусира почти изцяло в производството на мотори по специално задание от клиента. „В динамичния свят, в който живеем, бързите изяждат бавните. Затова трябва да се съобразяваме и бъдем в крак с времето. Нашето конкурентно предимство е гъвкавост и възможност да реагираме, да проектираме, да разработим и да произведем абсолютно нов двигател за кратък срок от време", добавя още Бояджиев.

 

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Боряна Димитрова

Този уебсайт използва "бисквитки"