Разследват инцидента с „Фалкона“ за саботаж

Версията за саботаж срещу премиера във връзка с инцидента с правителствения „Фалкон“ не е изключена и това е наложило самолетът да бъде запечатан и охраняван, докато не дойдат представители на швейцарската фирма, която го поддържа технически. Това обясни пред „Труд“ бившият шеф на правителствения Авиоотряд 28 Пенчо Пенчев.

Разпореждането за запечтаване на самолета е издадено от НСО в сряда вечерта, след като „Фалконът“ се приземи благополучно на летище София. Преди това той кръжа 1 час над столицата, за да изразходи гориво, след като сигнализацията е показала, че левият колесник не се е прибрал. Швейцарците от „ТАГ Авиейшън“ трябваше да кацнат снощи в София.

Правителственият „Фалкон“ с години е стоял на открито, защото за него не се е намерил хангар въпреки предписанията на производителя, че машината трябва да се съхранява на закрито, каза преди това Пенчев по БНТ. Преди няколко години по тази причина се е стигнало дори до нарушаване на лаковото покритие.

Това обаче не може да бъде пряка причина за инцидента, смятат други експерти. Според тях най-вероятно електрониката е излязла от строя и затова колесникът изобщо не е могъл да бъде прибран. Инструкциите в такива случаи са самолетът да кацне обратно, което обаче не може да стане с пълен резервоар, защото тогава има опасност от експлозия на горивото.

Пилоти на „Фалкона“ в сряда вечерта са били Тодор Тодоров и Атанас Марков - едни от най-опитните служители на авиоотряда. Те бяха похвалени от премиера Бойко Борисов (виж вдясно).

Междувременно от вчера Авиоотряд 28 има нов шеф - Венелин Рачев, досегашен главен инженер. Предният - Тодор Бояджиев, подаде оставка в сряда заради несъгласие с начина на финансиране. Между смяната и инцидента няма никаква връзка, каза транспортният министър Ивайло Московски.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд

Този уебсайт използва "бисквитки"