Миков: Осем години след първата копка на Нова Европа – мост има, път не

„Главното условие, за да може Северозападът, България и Европа да се възползват максимално от Дунав мост 2, който никой не бива да си присвоява, е да се реши проблемът с инфраструктурата към моста и да се финансира модернизацията на пътя Видин – Ботевград. За съжаление приоритетните за предходното правителство с мандат на БСП задачи не попадат в графика на ГЕРБ за рязане на лентички”. Това заяви председателят на БСП Михаил Миков във фейсбук по повод осмата годишнина от старта на строителството при Видин и Калафат.

„Осем години след трудното начало – мост има, а път не! Броят на преминалите през моста „Нова Европа“ автомобили надхвърли 1 млн. и когато това стана – представители на оглавеното от ГЕРБ управление не пропуснаха да си направят ПР-акция. Точно ГЕРБ в предишния си мандат забавиха без причина строежа с цели две години, а в сегашния им България продължава да нарушава задълженията си по споразумението с Румъния да отстрани тесните места по протежение на транспортен коридор 4”, посочва Миков.

„Кабинетът „Борисов 2“ носи отговорност пред хората от региона, който обрича на бедност и упадък със замразяването на инвестициите в тези направления. А пред България ГЕРБ и техните партньори в управлението дължат обяснение за опасността страната да бъде заобиколена не само от енергийните трасета, но и от инфраструктурните, защото европейски коридор 10 вече е на път да изпревари коридор 4”, отбелязва лидерът на левицата. По думите му предимствата ни като инфраструктурен център на Балканите, осигуряващ европейския транзит по главен път Е-79, се изпаряват.

„Свидетели сме на пореден тежък удар по шансовете за реализиране на геостратегическото положение на нашата страна, по възможностите за нейното икономическо възраждане, по това България да бъде важна за каквото и да било”, категоричен е Миков.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд

Този уебсайт използва "бисквитки"