Милена Драгийска-Денчева, изп. директор на “Лидл България”: Работим с над 1200 български доставчика на стоки и услуги

- Г-жо Денчева, с промени в Закона за защита на конкуренцията от търговските вериги вече се изисква да се разплащат с доставчиците за 30 дни. Работещ ли е този срок?

- Първото нещо, което трябва да подчертая, е, че записано ли е нещо в български закон, “Лидл” задължително ще се съобрази с него и ще го изпълни. По-скоро коментарът на всички членове на браншовата ни Асоциация за модерна търговия е в две посоки. Първо, има европейска директива, която казва, че търговските вериги трябва да се разплащат с доставчиците си до 60 дни, а в България този срок се свива на 30 дни.

И второ, което е по-важно, има желязна икономическа логика, която е свързана с обращаемостта на дадена стока. Съгласете се, че когато говорим за нехранителни стоки и за хранителни, които са консерви, при тях не говорим за ежедневни доставки и за ежедневно влизане в ликвиден риск на производителите.

Обратно е при хляба, при млечните стоки, при месата - вече говорим за обращаемост, която е направо ежедневна. Т.е. ние бяхме за едно диференцирано подхождане към нещата и искахме да оставим 60-те дни за по-трайните стоки в стокооборота и нямахме нищо против да слезем до тези 30 дни за доставчиците на мляко, месо, хляб и т.н. А и такава е икономическата логика.

Честно казано, в “Лидл” имаме дори срокове на разплащане в рамките и на 2 до 3 седмици, когато говорим за бързооборотни продукти, особено в сферата на плодовете и зеленчуците. Ние влизаме в положението на българските доставчици от тази сфера, че те нямат тази икономическа мощ, каквато имат редица европейски доставчици.

- Какви условия предлагате на българските производители и доставчици на стоки и услуги?

- Работим с над 1200 български доставчика на стоки и услуги. Ние имаме прости и ясни условия за съвместна работа. При нас няма входящи такси за листване на дадена стока, за доставчиците на услуги е абсолютно същото. За последните 5 години не само сме съхранили отношенията си с българските партньори, но и има средно нарастване на обема работа от над 13% от всички доставчици на стоки и услуги. Имаме дори и партньори с 35-40% нараснали обеми на работа през тези първи 5 години с “Лидл”.

- Наскоро отчетохте, че за 5 години “Лидл” е станал втора по пазарен дял търговска верига на нашия пазар. Какъв по-точно е?

- По последни данни към края на 2014 година ние покачихме своя пазарен дял до 5,4%, с което се наредихме на второто място сред търговските вериги. Първото място остана за “Кауфланд” с малко над 11% пазарен дял. Нашият поглед е устремен към първото място, разбира се, имаме още доста работа, която трябва да свършим, но сме убедени, че имаме механизмите и силите затова.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Драгомир Николов

Този уебсайт използва "бисквитки"