Зверче от Амазонка пристига в Европа

Светът се променя, автомобилният пазар - също. С всяка година все по-желан от клиентите става компактният SUV или с други думи - кросоувърът. Харесван е от най-активната възрастова група - между 18 и 34 години. Ако като производител не разполагаш с подобен модел, значи не си лъв на пазара.

Така Ford погледна в амазонската джунгла, за да намери своето ново зверче, което да „наостри нокти“ за европейските улици. Името му е EcoSport. Автомобилът е създаден през 2003 година специално за южноамериканския пазар, а тогава никой не е мислил, че ще стане световнозначим. Първото поколение достигна 700 000 продажби, а до днешна дата са купени вече 1,3 милиона броя!

Оказа се, че EcoSport ще има голямо значение за Ford и през 2013 година бе взето решението моделът да стане глобален и да се предлага в цял свят, в това число и в България. Кросоувърът е базиран на платформата за В-сегмента и е четвъртият глобален модел на Ford на нея след Fiesta, B-max и Tourneo Courier MPV. EcoSport съчетава практичността на компактен автомобил с гъвкавостта, пространството и универсалността на SUV. Не може да го сбъркате. Аеродинамичната форма е характеризирана от голяма предна решетка, издължени фарове, престилки за страничните прагове и брони. Системата за свързаност SYNC позволява телефонни разговори чрез гласови команди и избор на музика от външни устройства.

Ford EcoSport е един нетипичен автомобил. Направен за един континент, но бъдещето му е на друг. Създаден за по-тежките условия в Южна Америка, той е изпитан боец за европейските улици. Специфично е страничното отваряне на вратата на багажника. На нея отвън може да се сложи резервна гума. Багажното пространство е напълно достатъчно за четиричленно семейство - 346 л с възможност до увеличаване до 705 л при сгъване на облегалките. Освен това пътниците имат на разположение в купето 20 отделения за личните си вещи.

Звездата в двигателната гама е 1-литровият трицилиндров турбо мотор EcoBoost. Той е в две версии - 74 kW (101 конски сили) и от 99 до 92 kW (120 до 125 конски сили). Оборудван е с 5-степенна механична скоростна кутия. Комбинираният разход възлиза на 5,3 л/100 км. Другите агрегати са 1,5-литров Duratec Ti-VCT със 125 коня и 6,3 л/100 км разход. Този двигател се предлага с 5-степенна механична и 6-степенна автоматична трансмисия. Както и 1,5-литров Duratorq TDCi с 90 конски сили и 4,6 л/100 км разход (5-степенна механична кутия). По всичко личи, че няма да ви е нужно пресмятате километрите, след като заредите догоре на бензиностанцията. Задвижването е на предните колела. На този етап вариант 4х4 е предвиден само за Южна Америка и Русия, а моделът ще се продава в 100 държави.

На шосето EcoSport държи високия стандарт на пътно поведение, характерен за популярните модели на Ford като Focus и Mondeo. Електромеханичното сервоуправление на кормилната система осигурява добра връзка с пътя и позволява стабилна езда по завои с високи скорости. Окачването е достатъчно стегнато за подобна динамика, но в същото време осигурява комфортно возене. С тези качества зверчето от Амазонка пристига в Европа, гладно и жадно за клиенти.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Боян Бойчев

Този уебсайт използва "бисквитки"