Орязват такса „юристконсулт” за дела за неплатено парно

Юридическите услуги при дело за неплатена сметка до 1000 лв. за прано да не могат да надвишават нейния размер. Това ще предложи за одобрение председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков на пресконференция, на която беше представен докладът на тримата обществени посредници на "Топлофикация София".
В момента юрисконсултите на столичното парно, които се явяват по дела, взимат 300 лв. за сума до 1000 лв., а за по-големи суми тарифата нараства с процент от главницата.
Предлагаме, ако длъжникът има неплатена сметка от 3 лева, юридическите разноски също да бъдат 3 лв., обясни Герджиков.
Столичното парно вече ще праща нови фактури, каза още той. В тях ще пише на видно място дали имате стари задължения и дали дружеството ви съди.
Въвежда се и допълнителен код "Платец", освен номера на партидата. Всеки абонат ще получи този код със следващата си фактура от дружеството. Целта му е да решава проблеми при смяна на партиди или собственици, защото всеки абонат освен абонатен номер ще има и код, към който ще се водят задълженията му.
Базата данни на клиентите на „Топлофикация София" започва да се обновява от утре, уточни още Елен Герджиков.

При обновяването ще бъдат вкарани мобилните телефонни на абонатите в базата данни, за да се осъществява комуникацията по-лесно между двете страни.
Софиянци се оплакват най-вече от неправилно изчислени изравнителни сметки за парно, отчетоха тримата обществени посредници на "Топлофикация София".
"Една голяма част са проблемите, които са от компетенцията на топлинните счетоводители - например неправилно изчислени изравнителни сметки", посочи на пресконференция в Столична община единият от обществените посредници Деян Дянков.

През миналата година към обществените посредници са се обърнали с писмени жалби 455 софиянци. На 440 от тях вече е отговорено. Омбудсманите са отговорили и на безброй много телефонни обаждания и са провели над 1000 устни консултации.

Според тях "Топлофикация София" спазва законите. Все пак обаче има и редица забележки. "Трябва да се повиши обаче комуникацията с клиентите. Трябва да се обърне внимание и на работата на топлинните счетоводители", отбеляза омбудсманът.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд

Този уебсайт използва "бисквитки"