Пътуване с бъдещето

Преодоляваме големите разстояния с влакове, самолети, автомобили, но невинаги сме доволни от бързината, с която това се случва, а както мъдрите казват: “Времето е пари.” Засега възможността за телепортиране все още е обвита в мистерия и съмнения поне за широката публика.

Но благодарение на един от знаковите предприемачи - милиардера Илон Мъск (44 г.), скоро разстоянията ще бъдат прелитани със скорост до 1220 км в час в зависимост от терена.

Това трябва да стане с Hyperloop – влака стрела, който ще се движи, левитирайки в тръба с ниско налягане. И то още през 2020 г. в Дубай по силата на договор между правителството на Обединените Арабски емирства и компанията Hyperloop Transportation Technologies. Ако всичко мине по план, това ще е първото в света реализирано трасе за свръхзвуковия влак, който трябва да свързва новото летище на Дубай и столицата на емирствата Абу Даби. Разстоянието между тях е 145 км и с Hyperloop ще се изминава за малко над 9 минути. Дали изчисленията са били точни, а очакванията оправдани, ще стане ясно още тази година, когато първите тестове ще се проведат на реално трасе северно от Лас Вегас. Надеждите за успех са големи въпреки кратките срокове от първото огласяване на проекта през 2013-а и близостта на 2020-а. Самият Мъск нарича транспортното средство комбинация от свръхзвуковия самолет “Конкорд”, спрян в момента от употреба, електромагнитен релсотрон и маса за въздушен хокей. Идеята му идва като отговор на показания през 2012-а проект, според който през 2029 г. Лос Анджелис и Сан Франциско трябва да бъдат свързани с високоскоростен влак, развиващ 322 км в час. Стойността на проекта е 68,4 милиарда долара. Този на Мъск ще струва $6-7 млрд., а разстоянието между градовете от 561 км ще се преодолява за 30 минути.

За първи път светът научава за амбициозния супервлак през август 2013-а, когато прототип на системата е показан в 58 страници. Ще представлява капсула, в която ще може да сядат 28 пътници. Тя ще се движи в тръба с ниско налягане и ще бъде задвижвана с линеен магнитен ускорител. Според Роб Лойд от екипа енергия за ускоряване ще е нужна само в началото, докато се достигне скоростта от 1200 км в час. Нататък капсулата буквално ще лети в тръбата заради ниското триене. Разходът на енергията за старта ще е изключително нисък, защото ще се разчита на слънчеви панели. Те ще създават електрическа енергия, която освен за ускорение ще служи и за спиране на капсулите. Предвижда се тяхното движение да е в интервали като тези в метрото, което значи, че голям брой хора ще ползват Hyperloop. И макар доработките да продължават, Лойд признава, че огромен интерес към невероятния влак вече има от Европа и Русия. Остава теорията да се оправдае на практика. Досегашните начинания на Мъск, като създаването на електромобил “Тесла” и на космически ракети носители, са успешни, което ни кара да мечтаем за недалечното бъдеще.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Милена Вълкова

Този уебсайт използва "бисквитки"