Лукс и рекорди в Меката на дизайна

Салон на рекордите! Така организаторите на Седмицата на дизайна в Милано наричат събитието, приключило на 17 април. И посочват, че повече от предишните издания са били и посетителите, и изложителите, както и територията за демонстрации, и броят на мероприятията. За 5-те дни на салона през залите му са минали 372 000 души, които са разгледали продуктите на 2400 фирми от 160 страни, разположени на площ от 270 000 кв. метра. В 55-ото издание на салона главните акценти бяха върху EuroCucina - изложението за кухненско оборудване, FTK - технологии за кухнята от бъдещето и Салон на банята. Седмицата на дизайна обхващаше 5 района на Милано, като специално за събитието врати отвориха дворец, изоставена църква и полуразрушени складове. Всъщност ехото от салона ще се чува до 12 септември, когато ще бъде закрита изложбата Triennale di Milano и ще напомня, че той неслучайно е смятан за най-престижното събитие в света на дизайна.

Сред най-впечатляващите инсталации в Милано бе тази на британския индустриален дизайнер Том Диксън, роден в Тунис. Наречена The Restaurant, тя е направена за компанията Caesarstone, производител на висококачествен натурален кварц. Интерактивната инсталация бе показана в църква от XVII век и е посветена на четирите стихии - земя, огън, въздух и вода. Не по-малко интересен проект в рамките на салона бе и “Стаи”. Поканени бяха 11 дизайнери и архитекти, които да покажат виждането си за стая за живеене в настоящето и бъдещето. Според мнозина една от най-впечатляващите е била Intro на Фабио Новембре.

Автомобилната компания “Бентли” представи в Милано колекция мебели, сред които дивани, фотьойли и столове. При всички преобладават по-неутрални тонове и задължително отличителният за марката ромбовиден шев. Конкуренцията в лицето на модната къща “Трусарди” е сериозна с нейния модулен диван Алфио. Създаден е в сътрудничество с дизайнера и архитект Карло Коломбо и както се очаква, е с изключително качество, особено по отношение на обработката на кожата... Разбира се, няма как дизайнерско събитие в Милано да не блести с лукс и за това се погрижиха с присъствието си и гиганти като Версаче, Кавали и други, които се отличиха със свои щандове. Те бяха събрани в появилия се за пръв в историята на изложението павилион XLux. Според специалистите това доказва тенденцията все повече потребители да предпочитат луксозните изделия и да имат готовност да платят за това. Отчита се още, че през тази година определено минимализмът е погълнат от далеч по-мащабните творения. Много от тях са с изчистен дизайн и ясни силуети. Все по-широкото навлизане на нетрадиционни за тази област компании от своя страна провокира конкуренцията и дава по-голям избор на клиента. През тази година освен споменатата “Бентли” сред изложителите бяха BMW чрез Mini, PepsiCo, Nice, Lexus и др. Инсталацията MINI LIVING е създадена в BMW по идея на архитект Оке Хойзер и илюстрира оползотворяването на малки пространства за живот, а PepsiCo показа нова серия алуминиеви бутилки. Вече споменахме за технологичните новости и трябва се посочи, че те са и в детайлите. Такъв е случаят с опаковките и съдовете от морски водорасли, създадени от японската фирма AMAM. Материалът се нарича пластмаса агар и категорично грабна наградата в конкурса Lexus Design Award 2016, провеждан всяка година по време на изложението. И като става дума за награди, няма как да подминем голямата, връчена в рамките на SaloneSatellite и посветена на младите дизайнери. Тя е за германеца Филип Бейсхайм за надуваемата му масичка, която е изработена от неопреновия материал Hypalon, използван и за направата на лодки. Изключително лесна за надуване и ползване, масичката показва, че понякога минимализмът върши работа, особено като не забравяме, че сме в ерата на мобилността.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Милена Вълкова

Този уебсайт използва "бисквитки"