BMW X5 - и по-красив, и по-умен, и по-проходим

Всеки 12-и продаден автомобил в гамата на BMW e Х5. Така е вече 20 години, в които 2,1 милиона потребители са се докоснали до истински бестселър.

Какво още не е измислено за него? Ето ви четвъртото поколение. Там вече има всичко. Много по-модерен, изцяло технологично нов. На всеки му се е случвало да си забрави ключа у дома или офиса, да се чуди къде го е оставил. Това дребно неудобство изчезва. Ключът вече е излишен. С приложение на мобилния телефон можете да отворите Х5, когато приближите автомобила. А ако сте на другия край на света и друг член от семейството трябва да го ползва? Всичко е решено – дистанционно прехвърляте данните за Х5 на когото пожелаете и той започва да се разпорежда. Наистина уникално!

Колко може да е умен един автомобил? Х5 продължава с технологичните изненади с камера, която следи поведението на шофьора. Мигате ли прекалено често? Правите ли нетипични движения? Инженерите на BMW са направили всичко необходимо новият бисер да „влезе в главата ви”. И ако усети опасност, веднага да алармира на таблото, че е време за почивка. Технологиите стигат още по-далеч. При неочаквано и тежко влошаване на състоянието на водача, Х5 има опция, с която бързо намалява скоростта, отбива в дясно с аварийни светлини, спира и звъни на спешна помощ! Заради законодателството в Европейския съюз тази екстремна ситуация може да се види в действие на този етап единствено в САЩ и Китай.

Когато сте в условия на офроуд, на огромния екран на централната конзола може да включите камера. Логичният първи въпрос е: „Защо да гледам нея, а не да следва пътя?” Всичко е измислено. В двата края на екрана се виждат линии, които показват дали няма препятствие, което може да попречи на движението. Образът е кристално чист.

Вниманието в интериора на Х5 е насочено основно към детайлите. Без компромиси! Кожено табло, комфортни седалки с многобройни масажни опции... Мобилни телефони и таблети се зареждат безжично. За пасажерите на задните седалки има самостоятелни екрани. Има и места за поставяне на чаши, където могат да бъдат охлаждани или подгрявани.

Шофьорската позиция е повдигната, а организацията на уредите за управление е оптимизирана. Така водачът има по-лесен контрол върху случващото се. На средната конзола, освен контролера и оформения по нов начин селектор на трансмисията, са разположени и уредите за другите функции като контрола на шофирането, бутонът „Старт/Стоп”, бутоните за активирането на настройките на опционалните въздушно окачване и на офроуд режими. В пет цвята се предлага коженото оборудване BMW Individual Merino. Моделите xLine и M Sport осигуряват специфични дизайнерски елементи. В M Sport например това са М волан, таван BMW Individual Anthracite и М педали.

Луксът в Х5 се допълва от четиризонова климатична инсталация. Ексклузивна атмосфера създава панорамният стъклен покрив SKY Lounge, който на тъмно създава визия на обсипано със звезди небе. Размерите му са увеличени с 30 процента спрямо предишния модел. При отваряне на вратите гостите на борда са посрещнати от „светлинен килим”.

Освен всички новости е повишена и функционалността на Х5. Чрез сгъване на задната седалка, която е разделена в съотношение 40:20:40, обемът на багажника може да се увеличи от 645 до 1860 литра. За по-удобно товарене задният капак е разделен на две части. Те могат да бъдат отваряни автоматично и безконтактно. Бутони в багажника позволяват преместването на втория ред седалки, както и сгъване на облегалките на втория и третия ред седалки.

Има място за седем души

Новият модел X5 е пораснал с малко, но по всички показатели в сравнение с досегашния вариант. Междуосието е увеличено с 4,2 см до 2,98 м, дължината – с 3,6 см до 4,92 м, широчината - с 6,6 см до 2,00 м, а височината – с 1,9 см до 1,75 м. Добавените сантиметри придават на автомобила още по-внушително присъствие на пътя, като същевременно гарантират повече вътрешно пространство. Въпреки сериозните си размери, „баварецът“ има подчертано атлетичен силует и стъпва върху джанти с диаметър от 18 до 22 инча.

Големите семейства ще се зарадват на опцията за трети ред седалки с електрическо регулиране. Бутони в багажника позволяват преместването на втория ред, както и сгъването на облегалките на втория и третия ред седалки. За да е по-лесен достъпът до третия ред, седалките от втория ред се наклоняват напред електрически.

Избор между три двигателя

При пазарния старт на новото BMW X5 се предлага избор между три редови 3,0-литрови двигателя с шест цилиндъра. Всички те са свързани с 8-степенна автоматична трансмисия и адаптивна системата за задвижване на четирите колела xDrive, която може да насочи 100% от въртящия момент към задния мост. Като базов може да се разглежда дизеловият вариант X5 xDrive 30d с мощност 265 к.с. и 620 Нм, който ускорява за 6,5 сек до 100 км/ч и харчи средно 6,0 л. При другия дизелов модел Х5 М50d са приложени четири турбокомпресора и ресурсът е вдигнат до 400 к.с. и 760 Нм, спринтът до 100 км/ч отнема 5,2 сек, а средната консумация е 6,8 л. Бензиновият вариант Х5 xDrive 40i разполага с 340 к.с. и 450 Нм, набира за 5,5 сек до 100 км/ч и гори 8,5 л. Максималната скорост на всички версии е ограничена на 250 км/ч.

На първата среща с новото BMW X5 в очи веднага се набива голямата бъбрековидна радиаторна решетка. Опционално се предлагат незаслепяващи лазерни дълги светлини с обсег до 500 м, а серийни са LED фаровете. Предлаганото пневматично окачване с регулиране на нивото на двата моста може да се комбинира с офроуд пакет, който включва блокаж на диференциала на задната ос. На асфалтовите пътища проличават качествата на адаптивното М окачване с активно стабилизиране на каросерията срещу накланяне в завои. Маневреността и прецизното следване на траекторията са гарантирани от интегралната кормилна система със завиващи задни колела.

Новият модел Х5 предлага и напълно дигитален кокпит, при който инструменталният панел представлява 12,3-инчов дисплей, допълнен от още един 12,3-инчов монитор за мултимедийната система. Бъдещите собственици могат да разчитат на най-новите системи за свързаност, услуги, безопасност и комфорт, с които разполага BMW.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Боян Бойчев

Този уебсайт използва "бисквитки"