В края сме на още една интензивна година в сферата на гейминга. През последните 12 месеца индустрията отчете спад от 12% в продажбата на видео игри. Въпреки това бяха генерирани нови рекорди, а освен това имаше и големи новини – PlayStation и Microsoft ще имат нови конзоли в края на 2020 година. Това само повиши градусите сред геймърите, които от известно време насам поглеждат с нетърпение към следващата генерация устройства. Според американската компания за проучване на пазара NPD, осем от десетте най-продавани игри в света за 2019 година са продължения на предишни такива. Единствените нови имена са тези на „Star Wars Jedi: Fallen Order“, излязла месец преди филма, а също и „Anthem“ - екшън-фантастика.
„Call of Duty: Modern Warfare“ е №1 сред конкуренцията. Геймърската общност пръсна над 1 милиард долара, за да има продължението на военната игра, включваща специални операции, сблъсък с други елитни части, подвизаващи се в Европа и Близкия изток.
Веднага след нея се нарежда "NBA 2K20". Въпреки че започна с фалстарт и куп бъгове (грешки), баскетболният симулатор, дело на EA Sports, набързо влезе във всички водещи класации. Само за три месеца, играта си осигури второто място за 2019 година, изпреварвайки в пъти по приходи футболния си еквивалент FIFA20. Тройката пък допълва още една спортна игра - Madden NFL 20. С излизането си през август, електронната версия на Националната футболна лига оглави класациите по продажби в САЩ. Така разработчика EA Sports направи двоен удар.
Според анализите, конзолата Nintendo Switch доминира на пазара по продажби на игри. В основата на успеха са двете версии на „Pokémon Sword“ и „Pokémon Shield“, които се продават отделно, но още с излизането си бяха разграбени 6 милиона бройки. Те са в топ 8 на най-продаваните игри за Nintendo Switch за всички времена.