Компанията обяви набор от цели за бъдещето
Лидерът на трансформацията в тютюневата индустрия - Филип Морис Интернешънъл (ФМИ), ускорява курса си към бъдеще без дим, за да постави един ден край на тютюнопушенето , става ясно от публикувания в края на м.май годишен интегриран доклад за бизнес резултатите на компанията. Докладът съдържа и подробен преглед на резултатите на компанията в областта на устойчивото инвестиране и управление (ESG) и показва как организационната стратегия, управление и дейност на компанията създават добавена стойност. За да изтъкне въздействието си, компанията отчита напредъка в различни области на устойчивото инвестиране (ESG), включително изпълнението на амбициозната си Пътна карта до 2025 г. – набор от цели за бъдещето.
Целта е до 2025 г. устройството за нагряване на тютюн на ФМИ да се предлага в 100 държави – с близо 1/3 повече от сегашните 64 пазара.
С бизнес стратегията си и в продължение на усилията си през последните 5 години за изграждане на бъдеще без дим чрез разработката и предлагането на бездимни алтернативи, които да заменят цигарите, компанията предизвика истинска революция в индустрията. В интегрирания доклад за 2020 г. световният тютюнев гигант затвърждава намерението си трайно да преориентира производството си към бездимните иновации. ФМИ планира 50% от годишните нетни приходи на компанията до 2025 г. да се генерират от продуктите без дим.
Посоката пред Филип Морис Интернешънъл е ясна – изграждане на бъдеще без дим с все повече инвестиции в иновативните продукти за сметка на конвенционалните цигари. Компанията вярва, че новата категория бездимни продукти, които макар и не без риск, са много по-добър избор за пълнолетните пушачи в сравнение с това да продължат да пушат.
В момента потребителите на най-развитата бездимна платформа на компанията - устройството за нагряване на тютюн на ФМИ, в световен мащаб са близо 18 млн. Над 70% от тях или 12,7 млн. потребители напълно са спрели да пушат и са заменили цигарите с бездимната технология, сочат още данните от доклада за 2020 г.
„Представям този доклад с гордост от това, което постигнахме само за 5 години, а именно че бездимните продукти вече представляват почти една четвърт от общите нетни приходи за 2020 г., стартирайки от 0% през 2015 г. Предстои още много работа, но нашите амбициозни цели са израз на увереността в способността ни да променим из основи компанията в близко бъдеще“, посочи главният изпълнителен директор Олчак при представянето на доклада.
Наред с ускоряване на трансформацията Филип Морис Интеренешънъл си поставя за цел до 2025 г. устройството за нагряване на тютюн на ФМИ да се предлага в 100 държави – с близо 1/3 повече от сегашните 64 пазара. В Интегрирания доклад са представени и конкретни казуси, които дават индикации за въздействието на бездимните продукти на ФМИ на пазарите, където те имат значимо присъствие.
„Решени сме да бъдем агент на промяната и да насърчаваме позитивните ценности. Поставяме си за цел да създадем устойчиво бъдеще, което ще е от полза за нашата компания, за акционерите, потребителите и обществото като цяло. Макар че сме казали, че едната категория - тази на бездимните продукти, ще замести изцяло другата – на конвенционалните, разбираме, че този процес няма да как да се случи веднага и изисква време. Затова, когато започваш трансформация, имаш нужда и двете части на бизнеса да са подсигурени с достатъчно ресурси. Трансформацията за нас има и друг аспект – ние сме публично търгувана компания и акционерите и инвеститорите трябва да разберат и да са убедени, че промяната на посоката на компанията е нещо, което в крайна сметка ще донесе ползи и за тях“, посочва още Олчак.
„Устойчивото развитие е в центъра на трансформацията на ФМИ и то обуславя разработването на силни програми в областта на устойчивите инвестиции, насочени към намаляването на риска, и същевременно стимулиране на иновациите и растежа, за да подсигурим дългосрочния успех“, казва Еманюел Бабо, главен финансов директор. Индикаторите за бизнес трансформация на компанията, представени в интегрирания доклад са набор от специално формулирани ключови индикатори за изпълнение (КПИ), въведени през 2016 г. с оглед да се допълнят оповестените данни за устойчиво инвестиране (ESG). Тези показатели дават възможност на акционерите да оценят по прозрачен начин темпа и мащаба на трансформацията на ФМИ.
Компанията отделя специално внимание в доклада си на справянето с кризата COVID-19.
Първото тримесечие на 2021 г. даде добър старт на годината във финансовия аспект на иновациите. „Много сме щастливи от резултатите. 28% от нетните ни приходи вече се генерират от устройството за нагряване на тютюн. Добрите резултати за бездимните алтернативи продължават и виждаме, че те не се влияят от смущенията около COVID-19 така, както конвенционалните продукти“, очертава тенденцията Яцек Олчак.
„Въпреки безпрецедентните трудности, които глобалната пандемия създаде, ние не се отклонихме от усилията си да демонстрираме грижа и да оказваме подкрепа на хората в общността, както и да продължим стремежа си да направим компанията по-устойчива“, – каза и Дженифър Мотълс, главен директор за устойчиво развитие. „Ние продължаваме да се трансформираме и участието на заинтересованите страни и конструктивният диалог остават от първостепенно значение в това развитие.”
Материалът е изготвен със съдействието на Филип Морис България.