Honda Civic възпитава шофьори

Новите системи за сигурност на Honda се грижат за безопасността на шофьорите

Навлизането на електронните системи за сигурност в автомобила е все по широко. Тези системи са все по необходими за опазването на  живота и здравето на водача, пътниците и на пешеходците. Хонда е една от марките, която работи непрекъснато за увеличаване на безопасността в автомобила, като модернизира, изцяло системите за активна безопасност, наречени Honda Sensing.

При направения от нас тест на новото поколение Honda Civic, силно впечатление предизвикаха системите за активна безопасност, които са базирани на сензорни технологии, 9 степенната автоматична трансмисия, която се управлява посредством бутони, доброто разпределение на пространството в автомобила, удобните седалки и големия и удобен багажник. Разбира се не може да пропуснем и традиционно спортния вид на този модел.

Със своите компютърно зададени функции, до голяма степен,  системите за сигурност в новата Хонда Сивик ни оказаха и добър обучителен ефект – ние разбрахме, че за да не вибрира воланът при преминаване от едно платно в друго, при голяма скорост, трябва да използваме лостчето за мигачите. Тази система е въведена с цел да да събужда задрямващ или разсеял се на пътя шофьор. Разбирахме, кога не спазваме достатъчна дистанция – посредством системата Honda Forward Collision Warning или пък какви са ограничителните знаци на пътя посредством Traffic Sign Recognition System. Много полезна се оказа и системата за известяване на автомобил във сляпа точка Blind Spot Information.

Тестваният от нас автомобил Honda  е последно поколение Civic  с усъвършенстван дизелов агрегат 1.6 i-DTEC с максимална мощност 120 к.с. при 4000 об/мин и максимален въртящ момент от 300 Нм при 2000 об/мин. Двигателят се стартира и се гаси със Старт/стоп бутон, а режимите на движение D/S, P, R и N се включват чрез бутони на централния тунел. Това е доста необичайно, но практично решение, тъй като няма как да объркате посоката или режимите на предавките. Хонда Civic се предлага в два варианта на купето - седан с 4 врати и хечбек с 5 врати.

Ефективният 1,6-литров двигател i-DTEC и 9-степенната скоростна кутия осигуряват конкурентно съотношение между мощност и разход на гориво средно от 4,1 л/100км. При постоянно ползване на климатика, със скорост 120 км/ч на магистралата, консумацията е 4,8 л/100 км. При скорост 140 км.ч. на магистрала разходът на гориво стига до 6.5 л. 100 км.

При спокойно шофиране на междуселищен път, разходът на гориво пада до 3,9 л/100 км, а в града не превишаваше 5 л/100 км. Икономичният 1,6-литров турбодизелов двигател i-DTEC постига впечатляващо ускорение както при спринта от място, така и при изпреварване. С използването на отделните предавки, 9 степенната трансмисия превключва леко и незабележимо. Ниското предавателно число на първа предавка осигурява гладко и плътно ускорение, а високото предавателно число при горните степени осигурява ниски обороти на двигателя по време на пътуване, което намалява разхода на гориво и шума. Автомобилът с 1,6-

литровия турбодизелов мотор i-DTEC и 9-степенния автоматик предлага както динамично шофиране, така и ефективност, с впечатляващо сред моделите от същия клас съотношение между мощност и потребление.

Новият 1,6-литров двигател на Honda разполага с ковани стоманени бутала за намаляване на загубите на охлаждане и нивото на триене между буталата и цилиндрите. Така се постига плавно движение на буталото и се удължават характеристиките на износване на двигателя.

Ревизираният турбокомпресор има високоефективен дизайн с променлива геометрия.

Неговата работа се контролира от електрониката на автомобила, като се намалява турбо дупката и се осигурява оптимална комбинация от мощност при нисък до среден и висок оборотен диапазон. Енергийната загуба от системата е по-ниска, отколкото в предишния турбодизелов двигател.

Новият 1,6-литров агрегат на Honda е един от първите двигатели, които ще бъдат официално изпитани чрез емисиите при реално шофиране, за да се потвърдят нивата на NOx и емисиите на твърди частици. Дизеловият двигател има нова система за конвертиране на NOx с по-висока плътност на обработка, която позволява по-бързо преобразуване и намаляване на емисиите. Филтърът за частици, с тънко сребърно покритие допълнително подобрява ефективността на изгарянето им, като удължава живота на изпускателната тръба, поради по-малката топлина във филтъра.

Хечбекът Civic с 5 врати се произвежда в завода на Honda във Великобритания. Новият Civic 1.6 i-DTEC Automatic се предлага и в двата варианта – с 4 и 5 врати и вече може да се поръчва при дилърите на Honda у нас. Цената започва от 53 890 лева в богатото ниво на оборудване Elegance, което включва системата за безопасност Honda Sensing и всички най-необходими удобства за комфортно семейно пътуване.

Автомобилът прави впечатление със своята стабилност и отзивчивост при необходимост от динамична маневра, както и с комфорт при дълго пътуване и голямото си багажно пространство. спокойно 4 членно семейство или група приятели биха могли да пътуват приятно и да не се притесняват дали ще съберат багажа си.

Технически характеристики

Honda Civic 1.6 i-DTEC 9AT Elegance

  • 1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател
  • 9-степенна автоматична скоростна кутия
  • 120 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин
  • 300 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин
  • 11,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
  • 200 км/ч максимална скорост
  • 4,1 л/100 км среден разход на дизел
  • 108 г/км емисии на СО2
  • 53 890 лева цена на модела

 

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Павел Кършев

Този уебсайт използва "бисквитки"