- Г-н Ламбуров, Вие сте млад предприемач, а вече толкова успешен. Разкажете ни каква е концепцията Ви при създаване на вашите сгради ?
- Благодаря за оценката, но аз смятам, че не съм успял все още. Приемам успеха като процес на следване на достоен идеал и цели, а не като статично понятие. Успехът е много субективно и индивидуално понятие, но от друга страна винаги е процес на колективна работа. Относно обектите и комплексите, които са построени от мен като инвеститор и предприемач мога да кажа, че основният ключ е самото проектиране. Заложих на млади и високо квалифицирани и можещи проектанти. Това, заедно с моето стриктно следване на техните идеи и проекти, допринесе до осъществяването им по най-добрия начин. В повечето случаи на живо те изглеждат много по-добре от компютърните модели в презентациите им. Оказах се прав, защото всичките ми проектанти в един момент станаха по-успешни инвеститори и от мен, което ме радва и ме кара да се чувствам доволен от избора си в началото.
Пазарът на ваканционни имоти в България ще бъде хитов през следващите години
-Кои ваши иновативни проекти бихте откроили?
- Строителството на ваканционни комплекси е наложено клише в строго класически отрасъл и иновациите не са такива, каквито са в другите по -модерни отрасли като ИТ например. Въпреки това, с развитието и на последните, заедно с някои строителни технологии стана възможно проектирането и изпълнението на невероятни архитектурни форми. И тук, разбира се, воден от архитектите, аз успях да реализирам първите класически сгради с пълната орнаментика по фасади, проектирани триизмерно и изпълнение с достъпна технология и материали, изцяло с електронни проекти, ползвани от машини. Това към днешна дата не е новост, но в далечната 2009 - бе.
Последната сграда в София „Резиденция Копенхаген“ бе стартирана преди бума на новото строителство. В проекта й бяха заложени множество иновативни елементи като скрити места на вентилации и индивидуални климатици по фасадата, остъкляване на всички балкони с модерни стъклени завеси, автомивка, места за електромобили, атрактивно фасадно осветление и фасадно озеленяване и др.
- Критичен ли е българският купувач и какво е търсенето в момента?
- Българският купувач е по-скоро взискателен, не толкова критичен. Той става все по-информиран, чете и анализира информацията в социални мрежи, форуми, новини, медии, разнообразни реклами и интернет оценки. Смея да твърдя, че изборът му става все по-разумен. С това трябва да се съобразява всеки. Търсенето на имоти е главно за градски тип, но сериозен ръст има и в пазара на имоти тип „втори дом“.
- Кой сегмент от пазара очаквате да е хитов през следващите години?
- В момента хитов е пазарът на основно жилище или такова с цел инвестиция в града. Мисля, че предстои да се търсят и предлагат имоти с все по-обширни площи. Очаквам обаче пазарът на ваканционни имоти да бъде хитов през следващите години по няколко причини.
Първо, все още ниската цена на подобен тип имоти и съответно възможността им за ръст в цените. Второ, ситуацията с ограничените пътувания, санитарни мерки и ограничителни мерки, която засили интереса към подобен тип недвижимост. Трето, развитото предлагане на ново и старо строителство по-българските курорти. И не на последно по важност място, развитието на транспортната и ВиК инфраструктура в България. Интересен ще бъде и пазарът на реновирани стари къщи.
- Как ще изглежда пазарът след една година?
- За мен пазарът в големите градове ще бъде с спокоен и с устойчив ръст. Възможно е да има по-сериозен ръст в цените и обемите на пазара по Черноморието, в зимните и Спа курортите, както и тези в малките градове.
- Какви са следващите предизвикателства и цели на компанията Ви?
- За мен е следване на пазарното развитие и конкурентно предлагане. Желая да създам проект тип луксозно предградие по модела на много западни големи градове. Имам мечта да направя и проект извън страната, но какъв и къде ще си запазя за себе си за сега.