Водачът може да чете вестник или да си почива
Автопилотът струва 6000 евро
Автоматизираното шофиране достига ново ниво с функцията Drive Pilot на Mercedes. Федералната служба за автомобилен транспорт на Германия даде зелена светлина за работата на тази система при движение със скорост до 95 км/ч. Досега беше разрешена максимална скорост от 60 км/ч за автономното шофиране на Mercedes в условия на задръстване.
При автономно движение водачът може да си почива.
Допълнително разработената версия ще бъде въведена в S-класата с вътрешно горене и нейния електрически вариант EQS през пролетта и ще се предлага като допълнителна опция. Цените продължават да започват от малко под 6000 евро. Произведени автомобили, които вече са оборудвани с Drive Pilot, могат да получат ъпгрейд с актуализация на сфтуера „по въздуха“ или при посещение в оторизиран сервиз.
Функцията Drive Pilot поема пълното управление на автомобила.
На магистралата функцията Drive Pilot може да поеме задачата за шофиране при определени условия. Преди това се отнасяше за скорости до 60 км/ч в задръствания. Вече е възможно автономно пътуване и при 95 км/ч при нормален трафик зад автомобил отпред в дясната лента на магистралата. Когато системата е активирана, водачът може да се занимава с други дейности. Шофьорът може например да гледа филми, да чете вестник или книга, да работи на лаптоп или телефон или просто да си почине, докато Mercedes се движи по автоматизиран начин. Автомобилът се управлява с помощта на три дузини камери, радари, ултразвукови сензори и лидарни сензори (лазерен радар).
В Европа поради строгите регулации много по-трудно се получава разрешение за автономно движение, отколкото в САЩ, където автопилотът на Tesla вече има по-широко приложение.