Opel обнови най-успешния си SUV модел
Смел и изчистен дизайн отвън, „детоксициран“ интериор отвътре
ChatGPT прави автомобила по-умен
Малкият SUV на Opel всъщност е голям по продажби. Никой друг кросоувър на германската марка не е бил толкова успешен на пазара в най-близкото минало колкото Mokka. Моделът винаги се е отличавал със смел и изчистен дизайн, който е още по-атрактивен след последните обновителни процедури. Те не носят радикални промени, а засилват визуалното присъствие и яркия характер на Mokka. Това се постига с добавяне на някои графични елементи и новото лого отвън, а отвътре автомобилът изглежда още по-атрактивен и удобен.
Със своите дръзки и прави линии, включително дизайнерският елемент Opel Vizor в предната част, Mokka бързо привлича погледите. Това е първият модел, който представи характерната предна част на марката, която сега украсява всеки нов модел. Ето защо външният вид на Mokka не е напълно променен. Новото лого е разположено в центъра на Opel Vizor, който го интегрира в един визуален елемент заедно с фаровете. Познатият подпис на крилото на LED светлините отпред и отзад блести в по-модерна интерпретация с три „светлинни блока“, осигуряващи безкомпромисен външен вид.
Opel Mokka продължава идеята за пестене на ресурси в интериора. Всички тъкани са изработени от материали с рециклирано съдържание. Визуално подходът на „детоксикация“ (ясният фокус върху най-важното) заема централно място в купето на автомобила. Новият волан, който е с по-геометрична форма, не само предава спортен характер, но също така внася концепцията на Opel Vizor в кабината с новото лого в центъра.
Централната конзола между предните седалки е в матово сребристо и сега е още по-изчистена от преди, което я прави още по-комфортна. Дизайнерите и инженерите са интегрирали някои от настройките, управлявани преди това чрез бутони, в централния цветен сензорен екран. Така целият дизайн на кокпита изглежда по-свеж и по-удобен.
Новата мултимедийна и навигационна информационно-развлекателна система извежда Mokka на следващо ниво. Моделът предлага 10-инчов цифров дисплей с информация за водача и също толкова голям цветен сензорен екран като стандартно оборудване. И двата дисплея могат да бъдат персонализирани по много начини. Системата разпознава личния профил на водача на свързания смартфон, като връзката винаги е безжична.
Когато моделът е поръчан с интегрирана навигационна система, актуализациите на картата се предоставят безжично. Системата непрекъснато се обучава благодарение на ChatGPT (в комбинация със свързана навигация) и въз основа на навиците на свързания профил на водача предлага дестинации и маршрути. Приложението myOpel може да се използва и за лесно изпращане на дестинацията и съответния маршрут до автомобила.
Освен това информационно-развлекателната система на електрическата версия на Mokka предлага маршрутизиране с информация за станции за зареждане. Смартфоните могат да се зареждат и безжично.
Бензин, хибрид и електричество
По отношение на задвижването Mokka предоставя избор между ефективен бензинов двигател и две електрифицирани алтернативи. Компактният SUV ще се предлага като модерен хибрид с 48-волтова технология и като електромобил, задвижван от батерии за локална мобилност без емисии. Напълно електрическата версия е с електрически мотор със 115 кВ (156 к.с.) и 54 кВч батерия, която гарантира пробег до 403 километра.
Компактното пространство под пода, в което е разположена на батерията, предоставя нисък център на тежестта и гарантира, че Mokka стои уверено на пътя. С максимален въртящ момент от 260 Нм, който е наличен незабавно, електромобилът осигурява бързо ускорение от място и гарантира пълно удоволствие от шофирането.
Хибридната версия с 48-волтова технология съчетава 1,2-литров турбо бензинов двигател със 100 кВ (136 к.с.) с електрически мотор с мощност 21 кВ (28 к.с.) и нова електрифицирана шестстепенна трансмисия с двоен съединител. Оптимизираната система помага за значително намаляване на разхода на гориво и емисиите в сравнение със сравним автомобил с конвенционално задвижване, както и шофиране с ниска скорост изцяло на ток.