Newsweek.ro: Русия прави гигантска 180 000-тонна подводница

Русия прави гигантска 180 000-тонна подводница, пише Newsweek.ro. Водещият изследователски институт за развитие на ядрената енергетика в Руската федерация постигна споразумение с "Газпром" за разработване на подводница. Ако се материализира, тя ще превъзхожда "Акула" с код на НАТО "Тайфун".

Предварителните проучвания на дизайна показват, че новата подводницата трябва да бъде дълга 360 метра, което е два пъти повече от руските гигантски стратегически подводници от клас "Тайфун" през Студената война.

Новите подводници трябва да се захранват от три ядрени реактора, да са широки 70 метра, високи 30 метра и да имат газене от 12 до 13 метра. Освен това ще имат капацитет от 170 000 до 180 000 тона. Поне декларативно, корабите на практика биха били подводни петролни танкери, способни да транспортират втечнен природен газ (LNG) по Северния морски път, пише Newsweek.ro.

Фактите

Русия започна разработване на ядрена подводница - газовоз. Това обяви президентът на Курчатовския институт Михаил Ковалчук по време на форума OMR24. Той съобщи, че е постигнато споразумение с "Газпром" за сътрудничество в тази област. По думите му двойка от този тип газовози може да транспортира втечнен природен газ до ниво, сравнимо с полагането на газопровод в Северния ледовит океан. 

Чиста фантазия

Александър Никитин, ядрен експерт, който до 2022 г. оглавяваше базирания в Санкт Петербург Център за опазване на околната среда "Беллона", смята плановете за фантазия и смята, че реализацията на този проект никога няма да се случи. "Липсват им изчисления относно технологията, икономиката и индустриалните приложения", каза Никитин, цитиран от thebarentsobserver.com.

"Русия няма дори елементарен капацитет за корабостроене", твърди той и твърди, че страната няма способността да строи редовни танкери и товарни кораби. "Накратко, това са глупости от Ковалчук", казва Никитин, който има резерви и относно аспектите на безопасността на този проект.

TRUD_VERSION_AMP:2//
Публикувано от Петя Кузева

Този уебсайт използва "бисквитки"