Технологиите ни улесняват в повечето ежедневни дейности – пестят време, дават ни нови възможности да учим, да се забавляваме, да работим. Затова, когато се случи някое от дигиталните улеснения, с които сме свикнали, да претърпи прекъсване, очакваме бързо и навременно решение. Мечтата да се появи „умно“ приложение, което да ни помага в такива ситуации, така че да не губим ценно време и винаги да сме наясно какво предстои, вече е част от реалността.
Приложението Моят А1, с което клиентите на телекома управляват услугите си, проверяват и плащат фактури и подписват електронно договори, вече дава и такава възможност. В случай на техническо затруднение, вече могат да го регистрират в Моят А1 и да преминат през процес на самодиагностика на устройствата за ТВ и интернет у дома. Дигитализираният процес позволява те сами да правят проверка за наличен инцидент, да диагностицират и дори разрешават своите затруднения. Така, ако интернетът спре по време на важна среща, вместо да се паникьосват и да изпадат в дълго чудене от къде и защо има проблем, те могат да влязат в приложението през своя телефон и да направят бързи проверки. Ако останат без телевизия, отново с няколко клика в Моят А1, ще открият източника на проблема и съответно ще намерят бързо решение. Функцията е създадена да работи с и за потребителя и следва лесни стъпки, с които да го насочи към откриването на проблема и последващото му разрешаване. След това могат да проследяват докъде е стигнал процесът на отстраняване, в А1 Тракер.
А ето и как работи: Потребителят трябва да влезе в профила си в Моят А1, да маркира конкретната си фиксирана услуга, след което да избере „Регистрирай затруднение“. Системата ще направи серия от автоматични проверки като какво е нивото на сигнал и дали има обща авария на адреса, към каква безжична мрежа е свързан и с какво оборудване. Ако всичко е наред със сигнала и оборудването, Моят А1 ще даде няколко лесни стъпки за самодиагностика, с които сам да отстрани проблема и малко след това отново да се завърне към своите ежедневни задачи.
Ако се окаже обаче, че на мястото има обща авария и наличният проблем изисква намесата на специалист, ще бъде подаден билет за консултация или посещение на техник. При тази ситуация в сила влиза още една иновативна услуга от телекома, която да съдейства. А1 Tracker позволява прозрачност на процесите и следене на заявките в реално време, така че по всяко време да сме наясно какво се случва с услугите и кога да очакваме решение.
Технологиите са част от ежедневието ни и приложения съдействат за по-добра организация, плащания и свързване, до услуги за развлечения. В Моят А1 клиентите на телекома откриват своя портал към всички свои дигитални потребности лесно, бързо и удобно.