Ако някоя марка има реално основание да претендира за „авторските права“ върху толкова популярните днес SUVавтомобили, това е Mitsubishi. През далечната 1934 година японският производител лансира първия сериен модел със задвижване на четирите колела – Mitsubishi PX33. Оттогава хората могат да отидат с личното си превозно средство където поискат, без да се съобразяват дали има асфалтирани пътища или не.
Заслугите на 100-годишната компания, която още през 1917 г. пуска първата серийна японска кола Model A, не свършват дотук. През 1982 г. с появата на Mitsubishi Pajero се ражда една легенда на офроуда, която печели 12 пъти рали „Дакар“ и се превръща в най-успешния модел в най-трудното автомобилно състезание. Произвежданият от 1978 г. пикап Mitsubishi L200 с постоянно задвижване 4х4 и понижаващи предавки e еталон в своя сегмент, в който е избиран многократно за №1 в различни конкурси. Седемместният Mitsubishi Outlander e един от най-популярните средноразмерни SUV-ове, както и първият SUV в света с хибриден Plug-In вариант.
Огромният опит на японската фирма в производството на надеждни проходими автомобили е съчетан с авангардно нов за марката дизайн в един различен SUV със силует на купе. Новият модел се нарича Eclipse Cross. Името може да звучи познато, защото от 1989 до 2012 се предлагаше компактно купе Mitsubishi Eclipse. С добавката Cross към названието сега излиза новият компактен SUV със снижаващ се покрив и висока задница като на спортно купе. Подобни ефектни каросерии бяха въведени от BMW с моделите Х6 и X4, после Mercedes се включи със закъснение със GLE Coupe и GLC Coupe, сега Audi подготвя Q4 и Q6, а Range Rover много успешно продава Evoque.
Технически Eclipse Cross споделя платформа и много компоненти с по-големия Outlander, но с дължината си от 4,40 м е с близо 30 см по-къс. Въпреки това идентичното междуосно разстояние от 2,67 м обещава необходимото пространство за пътниците на втория ред. За да има повече място за краката им, делимите в съотношение 40:60 задни седалки се плъзгат напред и назад в диапазон от 20 см, а наклонът на облегалките се регулира. Така собственикът може да варира в зависимост от това дали ще вози повече хора или багаж. Без сгъване на облегалките минималният обем на товарния отсек е 341 л, а максималният – 448 л. Панорамният покрив пуска щедро светлина в купето и над изтеглените назад седалки. Задните врати се отварят широко под ъгъл от 75 градуса и всичко това прави местата на втория ред по-комфортни, без да се усеща негативно влияние от снижаващия се покрив.
Mitsubishi дава възможност на купувачите на Eclipse Cross да избират между предно и двойно предаване. Като един от водещите производители на системи за задвижване на всички колела японската марка оборудва модела с най-модерна технология 4х4 с електронно управление. Тя осигурява винаги необходим въртящ момент за перфектно сцепление според ситуацията и пътя, като контролира разпределението на тягата не само между предните и задните колела, но и между левите и десните. В зависимост от условията водачът може да зададе един от три режима на шофиране – автоматичен, за сняг и за офроуд.
Тъчпад улесва работата със системите
З
Новият Eclipse Cross е оборудван с последни технологии за безопасност. В помощ на шофьора работят многобройни функции като предупреждение при опасност от челен удар, за наблюдение на мъртвата зона, асистент за движение в лентата и за разпознаване на напречно приближаващи коли при маневриране на заден ход. Специална система предотвратява инциденти при случайно объркване на педала на газта и спирачката.