The Warzone: Китайският чудовищен десантен кораб с двойни острови – нова ера във въздушните операции на морската сцена

Първият от новия китайски клас десантни кораби-амфибии с голяма палуба бързо се оформя и сега можем да разгледаме много по-добре конфигурацията на двата острова на кораба. Изборът на дизайна обикновено се прави, за да се опростят въздушните операции и много вероятно е друг индикатор за това, че този клас плавателни съдове са пригодени, поне отчасти, за излизане в морето с подобрени въздушни крила, които включват по-големи видове дронове, пише The Warzone.

Скорошни снимки на първия от корабите тип 076 за кацане на хеликоптерни докове (LHD) — известни на Запад като клас Yulan — в процес на изграждане в корабостроителницата на остров Changxing в Шанхай за първи път разкриват една островна надстройка, добавена към палубата от 26 септември. , последван от друг, инсталиран от 28 септември.

Оттогава повече снимки отблизо предоставиха подробности за двете надстройки на острова, които все още бяха заобиколени от скеле към 3 октомври.

Тип 076 не е първият оптимизиран за авиацията боен кораб с двойни острови. Преди това този тип дизайн е бил избран за значително по-големите британски самолетоносачи от клас Queen Elizabeth и има предположения, че може да бъде избран и за бъдещия индийски самолетоносач Vishal . По-близо до Type 076 е италианският Trieste , друг LHD, който също има два острова.

Трябва да се отбележи, че конфигурацията с два острова е избрана за тези кораби, тъй като прави операциите на самолетите по-ясни. С индикации, че Type 076 ще бъде силно насочен към генериране на въздушна мощ - включително под формата на по-тежки дронове с фиксирани крила - този вид дизайн е особено подходящ.

Просто казано, наличието на два острова означава, че единият може да бъде посветен на навигация и други задачи, свързани предимно с кораба, докато другият се използва изключително за контролиране на полетните операции. Що се отнася до дронове, допълнителните изисквания по отношение на дистанционното им преместване около палубата може също да са помогнали за постигането на това дизайнерско решение.

Освен двойните острови, Type 076 има и други характеристики, които предполагат предимството на въздушните операции в спектъра на неговите мисии.

Корабът има много голямата открита пилотска палуба, значително по-широка, отколкото на други десантни кораби. Също така е почти сигурно, че на носа на кораба е монтиран катапулт , който вероятно ще бъде допълнен от спирачно оборудване за настаняване, по-специално, на стелт безпилотни бойни въздушни превозни средства (UCAV) и други по-големи дронове с фиксирани крила.

Също така говорейки за увеличения акцент върху въздушните операции е очевидното пространство за самолетен асансьор откъм левия край на кърмата. Това ще бъде в допълнение към друг голям асансьор в центъра на кърмата, както се намира на Type 075.

Засега няма никакви признаци за рампа за излитане, тип „ски скокове“, въпреки че това може потенциално да бъде добавено в бъдеще. Въпреки това може да се окаже, че катапултът, който се очаква да бъде електромагнитна система за изстрелване на самолети (EMALS), би бил достатъчен за изстрелване на самолети с фиксирани крила при по-високи работни тегла. Използването на EMALS също има особени предимства за операции с дронове, като тези системи са по-подходящи за изстрелване на по-малки и по-леки самолети.

Както се очакваше, Type 076 следователно се оформя като много повече от традиционен десантен кораб, което също има смисъл предвид цялостния му размер: попадайки приблизително между сегашния най-голям амфибиен боен кораб на Китай, Type 075 , и най-новия и най-голям самолет в страната превозвач , Fujian .

Въз основа на предишен TWZ анализ на сателитни изображения, Type 076 е приблизително 864 фута дълъг и 141 фута широк (съответно 263 и почти 43 метра). За сравнение, отново въз основа на сателитни изображения, Type 075 е дълъг 784 фута и широк 105 фута (почти 239 и 32 метра), докато Fujian е дълъг 1036 фута и широк 275 фута (близо до 316 и почти 84 метра) .

Въпреки че  Type 076 изглежда е предназначен основно за управление на самолети с роторни крила, като по-традиционен десантен кораб, всички признаци в момента сочат, че дроновете също са основна част от неговото въздушно крило. Още веднъж, конфигурацията с два острова трябва да помогне за по-лесното интегриране на самолети с екипаж и без екипаж.

Има и други признаци, сочещи за това.

Както проучихме през юни , очевидни макети на китайския невидим GJ-11 Sharp Sword UCAV се появиха на тестова и/или тренировъчна площадка на остров Changxing, на малко повече от миля от мястото, където се изгражда първият Type 076. Съоръжението включва големи структури, които може да са предназначени да отразяват острова или островите върху превозвач или щурмови кораб.

При условие, че тип 076 клас евентуално качи GJ-11 или подобни дронове, те могат да се използват предимно за морски удар и разузнаване, наблюдение и разузнаване (ISR). Но както обсъждахме в миналото , има много други потенциални набори от мисии, включително системи за електронна война, носене на оръжия с насочена енергия, изстрелване на примамки, както и по-общо разширяване на възможностите за насочване на приятелските сили. Предоставянето на данни за насочване на противокорабни балистични ракети , противокорабни крилати ракети с голям обсег , както и ударни самолети с екипаж, би било особено подходящо за PLAN.

Отразявайки по-широкото развитие в корабостроителната програма на PLAN, изграждането на първия кораб тип 076 досега протича с впечатляващо темпо. Вероятно няма да се наложи да чакаме дълго, преди да започнат да се появяват повече подробности за този завладяващ — и много впечатляващ — дизайн, включително по-добра представа за това какви видове самолети, с екипаж или други, може да оперират.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"