Автобуси на ток тръгват в София

Доставиха първите 20 машини, до месец ги пускат по линиите

Пристигат 60 рейса на газ, поръчани са още 82

Догодина 90% от автопарка ще е обновен

Всяка покупка за столичния транспорт е със стандарт ЕВРО6

Градската управа инвестира в модернизация над 16 млн. лв.

Първите 20 електробуса на София днес са пристигнали на пристанището в Бургас, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова. Те ще бъдат пуснати в експлоатация след около месец, защото първо трябва да се обмитят, да им се плати ДДС, да минат на регистрация в КАТ, обясни пред „Труд” директорът на “Столичен Автотранспорт ЕАД” Слав Монов. Возилата ще се движат в централната част на града, а шофьорите им ще минат специално обучение.

„Това е първата доставка на електробуси, след като в последните години тествахме няколко различни технологии”, съобщи Фандъкова. През миналата година бяха пробвани чешки и китайски возила.

Градската управа накрая избра фирма "Евролийз ауто" да достави новите електробуси, произведени от китайската фирма Yutong. Доставката е на 20 возила от модела Yutong ZK6128 на Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd. на обща цена 16,7 млн. лв. без ДДС. Тя е с 10% по-малка от предвиденото.

Сумата трябва да бъде изплатена за 8 г. Лизинговото оскъпяване не 5,5 млн. лв. Сумата от 16.7 млн. лв. включва електробусите, които струват 15,1 млн. лв. общо и 760 хил. лв. на бройка. Доставят и пет зарядни станции с мощност 120 кВтч, които общо струват 689 хил. лв. и десет станции с мощност 60 кВтч, които общо са на цена от 692 хил. лв. Включена е и система за наблюдение на превозното средство за 113 хил. лв. и софтуер за 16 хил. лв. Гаранционният срок за автобусите е 48 месеца, а този на зарядните станции - 36 месеца. Возилата изразходват 0,79 kWh/km енергия. Те са единични, климатизирани и нископодови. Имат рампи за качване на колички и специално място за тях.

Електробусите, дълги 12 м., побират 73 души и имат 32 седалки, от които 4 от се за трудно подвижни хора. Монтирани са им USB устройства за зареждане на телефони. Очаква се общината да осигури и още 30 електробуса.

Фандъкова съобщи и, че в събота в гаража в “Дружба” са пристигнали и първите 17 от 60-те нови столични автобуса на природен газ. До средата на ноември 60-те ще бъдат пуснати в експлоатация. Тази година пристигат и още 22 автобуса на газ, а догодина още 60 съчленени. Всички поръчани возила отговарят на екостандарт ЕВРО6. „Догодина 90% от автобусите на линия ще бъдат нови и всички те са с най-високия екологичен стандарт ЕВРО6”, увери Фандъкова.

 

125 млн. лв. за трамваи и релси

20 влака без машинист за новата метролиния

Европейската комисия одобри през миналата седмица проект на Столичната община за обновяване на трамвайния транспорт в София на обща стойност 125 млн. лв. От тях 107,3 млн. лв. са безвъзмездна финансова помощ по ОП “Региони в растеж” 2014-2020 г. Проектът включва реконструкция на трамвайните трасета по бул. “Цар Борис III” от Съдебната палата до “Княжево” и по ул. “Каменоделска” от кръстовището с бул. “К. Стоилов” до “Орландовци”. Ремонтът по бул. “Цар Борис III” ще започне при първа възможност след зимния сезон.

По проекта ще бъдат купени 13 нови нископодови трамвая, които ще бъдат пуснати по линия трамвай №5 след ремонта й. Мотрисите, които сега се движат по този маршрут пък ще заменят най-старите трамваи по линии №6 и №3, които ще бъдат изведени от експлоатация.

През юли в София пристигна първият от 20-те нови влака, поръчани за третия метролъч. Произвежда ги фирма Siemens и могат да се движат и без машинист.

 

Влачи се изпълнението на проект за 106 млн. лв.

Транспортната схема във Варна като параграф 22

Нелегални таксита запълват вакуума при превоза

Кръстина Маринова

Градският транспорт във Варна буксува по много причини, но големият проблем е в липсата на нова транспортна схема от години. Заради нея се влачи изпълнението на мащабния проект “Интегриран градски транспорт” за общо 106 млн.лв. в частта –автоматизирана билетна система, която се въвежда на парче, както и изграждането на бърз автобусен коридор/BRT/. Високотранспортното трасе работи, ама не в пълния си обем за гражданите и може да стане факт, когато Общинският съвет в града приеме въпросната транспортна схема, уверява всеки път ръководителката на проекта Биляна Якова. Но отговор кога ще стане, няма. По първата фаза на проекта бяха осигурени 70 нови автобуса и 30 тролейбуса, а това лято още 15 нови автобуса по “Региони в растеж”. Според изпълнителния директор на общинската фирма Злати Златев са необходими още 50, за да може по всички линии да се движат модернизирани и климатизирани превозни средства.

Трудностите с транспорта са най-големи до Университетската болница “Св.Марина”, до която върви само 1 автобус от центъра, нелегални таксита на цената на билета запълват вакуума, както и от автогарата, на която пристигат пациенти на здравното заведение от цяла Североизточна България.

Общинското предприятие “Градски транспорт” отчете 2.8 млн.загуба за миналата година, като беше посочено, че основната причина са мащабните инфраструктурни ремонти в града, задръствания и намаляване на пътникопотока.

 

От 2013 г.

Първата цялостна промяна е в Бургас

Мария Кехайова

Бургас бе първият град в България, който обнови целия си градски транспорт. Едновременно, през 2013- та, по линиите бяха пуснати нови автобуси и тролейбуси е екостандартите Евро 5 и Евро 6. В момента бургазлии се возят с 95 автобуса и 22 тролея. 49 от автобусите са на метан. Цената на билетчето в морския град е 1,50 лева.

“Единствените в страната сме все още, с на сто процента електронно таксуване в автобусите и тролеите”, каза пред “Труд” шефът на градския превозвач “Бургасбус” инж. Петко Драгнев.

118 нови автобуса се движат в Пловдив от март.

 

Не замърсяват въздуха

Половината линии в Пловдив са обновени

Частни фирми обслужват пътниците

Ваня Недялкова

Чисто нови автобуси с екологичен клас Евро 6 се движат по 13 от общо 29-те линии на градския транспорт на Пловдив. Това се случи след последния конкурс за избор на превозвачи. Причината е, че маршрутите на обществения транспорт в града под тепетата се обслужват от частни фирми. Тази практика продължава от 11 години насам.

След като градът остана без тролейбуси заради фалита на фирмата, която приватизира някогашното общинско дружество “Градски транспорт”, общината започна да залага високи екологични стандарти в конкурсите за обновяване на Пловдивския автопарк. Такива мерки се налагат, защото Пловдив заема своето място сред градовете с най-замърсен въздух. Така по пловдивските улици останаха малко стари автобуси. Когато договорите на собствениците на старите возила изтекат, в бъдещия конкурс за нови такива също ще се изисква те да бъдат с висок екологичен клас.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Таня Дачева

Този уебсайт използва "бисквитки"