Автогара, метро и паркинг до Симеоновския лифт

Стигаме бързо до Витоша без автобус и кола

Свързват с подземната железница “Слатина” и “Люлин”

Новият интермодален хъб ще бъде уникален в света, обясни главният архитект на София Здравко Здравков

Уникален в световен мащаб интермодален хъб планира да изгради Столична община при Симеоновския лифт. Идеята е метрото да стига до въжената линия и да имат обща спирка, а освен това там да бъдат изградени автогара и буферен паркинг, обясни главният архитект на София Здравко Здравков. Проектът е и поглед към бъдещето, защото в района предстои да живеят и работят още повече хора, обясни Здравков. С него Витоша ще стане много по-достъпна за софиянци и гостите на столицата, като планинарите и любителите на природата ще стигат до планината много бързо. При това без да ползват коли или автобуси от градския транспорт, които замърсяват въздуха. Всеки ще може да остави автомобила си на буферния паркинг или просто да стигне до лифта с метро.

“Очакваме доклад за допускане изработването на планове и проект. За съжаление Борис Бонев и съветниците от Демократична България се опитват да спънат идеята”, коментира пред “Труд” шефът на транспортната комисия в СОС Карлос Контрера.

Столичните общинари гласуваха метрото и Симеоновския лифт да се свържат още през 2018 г. Тогава частници дариха безвъзмездно и напълно безплатно на Столична община сервитутна зона за трасето.

Сред плановете за разширение на метрото е и връзката между столичния квартал “Слатина” и Окръжна болница от една страна и “Люлин” и околовръстния път на града от друга. Новите участъци от подземната железница ще стартират, когато се направи анализ, който да докаже, че инвестицията е необходима, обясни още арх. Здравков.

По първоначални планове корекциите на проекта за площад “Света Неделя” трябваше да се направят от студио Емилиано Фуксас до края на април. Заради забавянето, породено от епидемията от коронавирус, срокът е удължен и италианското бюро ще представи проекта си на 20 юни, обясни още арх. Здравков.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Екип на "Труд"

Този уебсайт използва "бисквитки"