Една от най-обещаващите нови звезди на Холивуд - Адам Драйвър влиза в главната роля на най-коментирания филм на кино титана Франсис Форд Копола, „Мегаполис“ - грандиозна футуристична фантазия за рухването на цивилизацията, който ще видим премиерно по българските кина от 1 ноември. Драйвър вече обра овациите на публиката и критика с емблематични роли като Енцо Ферари в едноименния филм на Майкъл Ман и Маурицио Гучи във филма „Домът на Гучи“ на Ридли Скот, затова и сега очакванията към него са големи.
Реализирането на “Мегаполис“ отнема на режисьора четири десетилетия, за които сценарият е „пренаписан около 300 пъти“. Копола сам финансира продукцията, инвестирайки над 120 млн. долара, за да създаде своя научнофантастичен епос. Легендарният режисьор определя филма като „най-амбициозния проект в кариерата си“. „Мeгалополис“ получи 7-минутни овации на фестивала в Кан.
Актьорът Джанкарло Еспозито споделя, че първоначално е прочел сценария на „Мегалополис“ на Франсис Форд Копола преди повече от две десетилетия и смята, че сега е още по-актуален.
Филмът е вдъхновен от Катилинската конспирация от 63 г. пр.н.е. и е определян от световната кинокритика като необичаен и авангарден, с визуален стил, който съчетава различни елементи от изкуството. Макар ясно да се разпознават сгради, намиращи се в Ню Йорк, действието не се развива в Манхатън, а в дистопичния свят на Нов Рим. Това е метафора за съвременната Америка – мегаполис, съчетаващ характеристики на Ню Йорк, античния Рим и Готъм сити. Бъдещето на бедстващия град зависи от двама мъже – идеалистичен архитект (Адам Драйвър) и корумпиран кмет (Джанкарло Еспозито). Между двамата застава Джулия (Натали Еманюел, звездата от „Бързи и яростни“ и „Игра на тронове“), партньорка на единия и дъщеря на другия.
Към звездния състав на продукцията се включват още Обри Плаза, Шая Лебьоф, Джон Войт, Джейсън Шуорцман, Талия Шайър, Лорънс Фишбърн, Дъстин Хофман.
В последните години Адам Драйвър набира голяма популярност в Холивуд, но призна, че пътят му не е бил лесен, защото е получавал много подигравки заради външния си вид.
„Знаеш ли, казваха ми, че няма да успея в Холивуд с моята конска физиономия. Мисля, че The New Yorker ме бяха нарекли така - "конско лице". Дори си спомням точните думи в статията им: "Неговият агент вероятно се чуди дали да го запише за кастинг за филм или за "Кентъки Дерби" (състезание за коне)", припомня си актьорът. Той допълва и че се е научил да не обръща внимание на подобни коментари, защото те с нищо не помагат на кариерата му пред камера.
Адам е световно познат с участието си в широка гама от продукции – от комерсиални хитове като „Междузвездни войни: Епизод VII - Силата се пробужда“ до фестивални арт филми. През 2010 г. прави дебюта си като актьор на Бродуей, а през 2011 г. участва в първия си филм – „Джей Едгар“. Впоследствие взима участие с поддържащи роли във филмите „Франсис Ха“ (2012), „Истинският Люин Дейвис“ (2013) и „Линкълн“ (2012).
Адам е роден през 1983 година, в сърцето на комикс индустрията – Сан Диего, САЩ. Произхожда от скромно семейство на шофьор и съдебна писарка. Едва на шест години Адам е принуден да се раздели с баща си тъй като майка му се жени втори път – за Родни Райт, който по това време е епископ на Баптистката църква в Индиана. Скоро семейството се мести в живописното градче Мишавака, Източна Индиана. След като завършва гимназия Адам започва работа като доставчик в малка строителна компания, но мечтае за актьорска кариера. Кандидатства за престижния частен колеж Джулиард в Ню Йорк, в началото - неуспешно.
Малко след терористичните атентати на 11 септември 2001 Адам взема важно решение – да се запише в армията. Служи 2 години и 8 месеца, преди да счупи гръдната си кост по време на планинско колоездене. Поради травмата си е пенсиониран малко преди ротата му да замине за войната в Ирак.
В личен план Драйвър е щастлив със съпругата му Джоан Тъкър, с която се запознават по време на обучението си „Джулиард“ по-късно. Сватбата им е през 2013 година, а днес вече имат две деца – момченце на 8 и момиченце на почти годинка.
Скорсезе ме убеди да го взема за филма
Мартин Скорсезе ми разказа история, която ме убеди да избера Адам Драйвър в „Мегалополис“, наричайки го „моят тип актьор“. При снимките на „Мълчанието“ Мартин помолил Драйвър да си представи, че излиза от леденостудена вода за една сцена, но актьорът го приел присърце и скочил направо в замръзналата вода. Отдадеността и ангажираността на Драйвър много ме впечатли и съм убеден, че направих точния избор.
Режисьорът Франсис Форд Копола
Няма афера между нас
С Адам Драйвър бяхме една страхотна екранна двойка, такава каквато сценарият на филма „Домът на Гучи“ изискваше. Той много ми помогна, защото имаше повече опит от мен и наистина се сближихме, но противно на всички слухове, между нас има само колегиални отношения. Той е женен мъж. Трудното беше, че пресъздавахме реални образи, това неминуемо води до критики, но филмът се получи добре.
Певицата и актриса Лейди Гага
Направи мил жест към сина ми
Когато синът ми ставаше на 9, аз бях във Франция на снимките на „Последният дуел“, трябва да се прибера за празника, но не успях. Моят приятел и колега Адам Драйвър беше разбрал за случая, свърза се с асистентката ми и изненада детето с подаръци и специално видео с един от любимите му герои от "Междузвездни войни" - учителят на рицарите - Кайло Рен (изигран от Адам във филма). Никога няма да забравя този жест.
Актьорът Бен Афлек
Екстравагантни идеи за кино бъдещото
Една от идеите на Копола била включването на гласов асистент, който да позволи на публиката да разговаря директно с главния герой на Адам Драйвър. Режисьорът се свързва с технологичния гигант Amazon с желание да бъде създадена персонализирана версия на виртуалния гласов асистент Alexa. В интервю пред The Telegraph авторът на "Кръстникът" споделя, че е искал да разбие така наречената "четвърта стена" в киното и да позволи на публиката да разговаря с героя на Драйвър за случващото се във филма.
“Само си представете", казва Копола. "Да можете да гледате "Мегалополис" пет пъти през първата му седмица и всеки път той би бил различен! Щяхме да съберем на едно място античния театър и бъдещето на киното." За съжаление на режисьора серия от съкращения в Amazon през 2022 г. проваля замисъла му.