Американските социални мрежи са ударени от вълната от цензура

Facebook е тясно свързана с ЦРУ и дори дължи раждането си на американското разузнаване

Дигиталните гиганти са под здрав похлупак

Главният изпълнителен директор на Meta, Марк Зукърбърг призна, че неговата компания Facebook е била подложена на натиск от администрацията на Байдън-Харис да въведе цензура, особено по отношение на съдържанието, свързано с пандемията от COVID-19. Зукърбърг направи това признание в писмо до Джим Джордан, председател на съдебната комисия към Камарата на представителите на САЩ. Зукърбърг също така призна, че неговата компания, под натиска на администрацията на Байдън, е подтискала публикациите за лаптопа на Хънтър Байдън. „Facebook не е трябвало да цензурира историята на New York Post (NYP) за лаптопа на Хънтър Байдън“, каза още създателят на Facebook.

„Онази есен, когато видяхме материал в NYP, съобщаващ за обвиненията в корупция, включваща семейството на тогавашния кандидат за президент на Демократическата партия Джо Байдън, ние изпратихме историята на проверяващите фактите за преглед и временно я свалихме, докато чакахме отговора. И след това стана ясно, че тези доклади не са руска дезинформация и в ретроспекция ние не трябваше да омаловажаваме тази история“, се казва в писмото.

В седмиците преди президентските избори през 2020 г. NYP публикува нашумялото разследване за лаптопа на Хънтър Байдън, което съдържа имейли и записи, описващи операциите на семейство Байдън за милиони долари в Украйна. Не само, че синът на Джо Байдън Хънтър и братът Джеймс са участвали в сделките с различните сенчести чуждестранни фигури, а самият Джо Байдън е споменаван като възможен получател на средства от тези сделки. Администрацията на Байдън оказа силен натиск върху американските медии и социалните мрежи, за да заглуши този скандал.

Преди две години Илон Мъск разкри цензурните атаки на ФБР, които изискваха премахване на нежеланото съдържание и предаването на данните за ненадеждните потребители.

Междувременно Марк Зукърбърг разкри само една малка част от непривлекателното сътрудничество на социалната му мрежа с американските разузнавателни агенции.

Излиза че, най-голямата социална мрежа в света, Facebook, е тясно свързана с ЦРУ и дори дължи раждането си на американското разузнаване. Един от основните инвеститори на Facebook беше Accel Partners, който поддържаше връзки с рисковия фонд на ЦРУ In-Q-Tel. За първи път сътрудничеството на Facebook с американските разузнавателни служби стана известно след разкритията на Едуард Сноудън, който публикува документите, показващи, че Facebook, заедно с Microsoft, Google, Yahoo!, YouTube, Skype и Apple, осигурява достъп на ЦРУ и АНС към своите сървъри с потребителските данни.

Този скандал предизвика много шум, след което световните интернет гиганти и директорът на националното разузнаване на САЩ Джеймс Клапър заявиха, че това няма да се повтори. Но скоро стана ясно, че ЦРУ и Facebook са поели по различен път, още по-съмнителен. Компанията на Зукърбърг открито си сътрудничи с ЦРУ и дори вербува своите потребители да работят за американското разузнаване. И то безплатно, на доброволни начала.

Facebook, както и Google, Twitter и Instagram активно си сътрудничат с ЦРУ в областта на изпреварващото разузнаване (Anticipatory Intelligence). ...През март 2020 г. в град Спрингфийлд (САЩ) се проведе 38-ият Пролетен разузнавателен симпозиум на САЩ, чиято основна тема беше обсъждането на целите и приоритетите на новата Стратегия за национална сигурност, представена от Доналд Тръмп в края на 2017 г.

Основата на американската стратегия, както и преди, е принципът за „опазване на мира чрез превъзходство в силата“ (Peace through Strength). Сега това трябва да се постигне не само чрез превъзходството в оръжията и системите за командване и контрол, но и чрез „предварителното разузнаване“, тоест предвиждане на възможните заплахи и прогнозирането на събитията, които допринасят за тяхното възникване.

Изпреварващото разузнаване се превърна в един от най-високите приоритети на Intelligence Advanced Research Projects Activity (IARPA), правителствената агенция на САЩ, създадена през 2006 г., за да финансира разработването на прогностични технологии за предотвратяването на бъдещи глобални кризи и конфликти, както и за идентифицирането на потенциалните възможности чрез които САЩ могат да получат предимство пред своите конкуренти. IARPA се отчита пред директора на Националното разузнаване на САЩ и изпълнява задачи в интерес на ЦРУ и АНС.

Основният инструмент за проактивно разузнаване са операциите с големите данни. В продължение на няколко години (от 2010 до 2017 г.) бяха реализирани повече от дузина проекти, като проекта Recorded Future (Записано за бъдещето) съвместно с Google, платформата за прогнозиране P2I (Precise Predictive Intelligence) и създаването на нови потоци от данни на Twitter; Dunami – администратор на асоциации и центрове на влияние във Facebook, Twitter и Instagram; Geofeedia – за наблюдението на движението на масите от населението.

Резултатите от тези проекти обаче бяха разочароващи. Хоризонтът на възможностите за прогнозиране на социална нестабилност, конфликтите и терористичните атаки се оказа в рамките на 3-5 дни, което може да удовлетвори само обикновения човек, който отива на пикник през уикенда и се интересува от времето през уикенда. Световната практика показва, че прогнозирането на социалните конфликти и протести изисква прогнозен хоризонт от няколко седмици, а военните действия от поне 6 месеца.

Сред обявените в откритите източници постиженията на изпреварващото разузнаване на САЩ са следните прогнози за 2012 г.: появата на протестно движение за президентските избори в Мексико; избухването на поредица от протести около импийчмънта на парагвайския президент Фернандо Луго. Тези прогнози са направени от екип от експерти на Virginia Tech, но тази група учени изобщо не се занимава с прогнозиране, а с организиране на социалните протести в рамките на проекта EMBERS (Emerging Embers). Тоест това не беше прогностична, а проектна дейност и се оказа, че реално екипът от прогностици на IARPA и ЦРУ няма с какво да се похвали.

Най-лошо беше положението с точността на прогнозите. С цената на големи усилия екипът от интелектуалци, ръководен от професора по психология и социология Филип Тетлок, успя да намали средната грешка в прогнозата от 48 на 39 %. Нека ви напомним, че прогнозирането с помощта на подхвърляне на монета „ези-тура“ дава грешка от 50 %, което не е много по-лошо, но е безплатно.

И така през 2018 г. стартира проектът SWARM (Рояк), който беше насочен към тестване на възможностите на колективния интелект или, както е модерно да се казва сега, „мъдростта на тълпата“ (The Wisdom of Crowds).

През лятото на 2020 г. се проведе следващият етап от този проект, наречен HUNT CHALLENGE 2020. Целта на този етап беше опит да се оцени колко силна е „мъдростта на тълпата“ на непрофесионалните доброволци, наети чрез Facebook, в сравнение с работата на професионалните разузнавателни анализатори от страните на „Петте очи” (САЩ, Великобритания, Австралия, Нова Зеландия).

Участниците в състезанието получиха четири задачи: геолокация, гъвкавост на мисленето, способност за идентифициране на слабости в докладите на разузнаването и прогнозиране на пиратската дейност.

Доброволците, наети чрез Facebook, се справиха добре с тези задачи, надминавайки резултатите на професионалните разузнавачи. Причината за този неочакван резултат според организаторите на проекта е проста. Доброволците решаваха проблемите колективно, като непрекъснато обменяха мнения, тоест комуникираха компетентно и размишляваха. А разузнавачите, според официалната версия, са се придържали към принципа „всеки за себе си” и са се провалили на теста.

Целият смисъл на HUNT CHALLENGE 2020 беше да се тества работата на разузнавателните служби с доброволците от социалните мрежи за прогнозиране на събитията и заплахите от интерес за шпионската общност. IARPA и ЦРУ тестваха възможностите на гигантската мрежа Facebook и се убедиха, че са направили добър избор.

След успешното тестване Facebook реши да освободи американското разузнаване, което го е родило, от разходите за прогнозиране на бъдещето, като ги поеме върху себе си и създаде своя собствена платформа Facebook Forecast. Това е мобилно приложение, което ви позволява да координирате работата на общностите от прогностици, които дават индивидуални прогнози.

Задачата на платформата Facebook Forecast е не само да генерира прогнози, но и да идентифицира „суперпрогностиците“, като оценява „репутацията“ на най-добрите доброволци-прогностици. С Forecast Facebook вече има изключително надеждни проучвания, които може да продава на всякакви организации, като политическите групи, рекламодателите и финансовите спекуланти.

А ЦРУ и АНС имат възможност, без да привличат вниманието към себе си, под прикритието на Facebook, да събират поверителна информация и да проектират бъдещето, представяйки го за обективни прогнози.

(Превод - Павел Павлов)

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Владимир Прохватилов, fondsk.ru

Този уебсайт използва "бисквитки"