Ана де Армас: В Хавана си живеех нормално, шоубизнесът е шантаво място

 

Не си ме представяйте на токчета и в рокличка

Мечтата на Мерилин Монро е станала кошмар

Исках да съм женската версия на Райън Гослинг

Най-известната кубинка в Холивуд Ана де Армас се завръща в голямото кино с екшън екстраваганцата „Балерина“ и драмата „Рай“, които очакваме и в българските салони. Звездата ще играе една от главните роли и в продължението на модерната крими класика „Жега“.  Ана е родена Хавана и днес е сред най-търсените млади лица и тела в Холивуд. Тя бе новото и страшно горещо момиче на Бонд последния 25-и филм за 007 „Смъртта може да почака“, с който Даниел Крейг каза сбогом на образа. След ролята във филм за Джеймс Бонд Ана де Армас качи залозите с участие в биографична драма за иконичната руса легенда Мерилин Монро в „Блондинка”. Филмът, в който кубинката играе Монро предизвика силно противоречиви реакции. Преди да стане наистина световна звезда, Ана се доказа с играта си в научно-фантастичния епос на Дени Вилньов „Блейд Рънър 2049” и криминалната история „Вади ножовете”, донесла на Армас номинация за „Златен глобус”.

Извън киното Ана е продукт на своята либерална шоубизнес среда и на един културен климат, обсебен от „грижата за страдащи общности, опазването на околната среда, равенството, защитата на работници от корпоративна експлоатация” и всякакви други привидно добре звучащи каузи, зад които обаче се крият идеологически лъжи и тоталитарно мракобесие.

- Ана, лесно ли сменихте Хавана с Холивуд?
- Още не съм се адаптирала. Този бизнес е пълен със стрес и тревожност. Прослушванията, срещите, интервютата, премиерите, фото сесиите. Това е лудост. Пълна лудост. Още звъня на майка ми в Куба, когато искам да си припомня какво е нормален живот.

Когато отидох в Лос Анджелис и се срещнах с агентите си, ме питаха какво искам да направя със своята кариера. Тогава не говорех английски добре, но отговорих, че искам да съм нещо като женската версия на Райън Гослинг. Няколко години по-късно играх с него в „Блейд Рънър 2049”. Шоубизнесът е шантаво място.

- Публиката още обсъжда противоречивото ви превъплъщение в образа на абсолютната екранна икона Мерилин Монро в драмата „Блондинка“. Какъв отпечатък остави това преживяване в съзнанието ви?
- Още като прочетох сценария казах на режисьора Андрю Доминик, че за мен това ще бъде хорър филм. Четеше се като история на ужаса. Но кубинският ми произход послужи като начин да се дистанцирам от силните реакции след излизането на готовия филм.

Помогна ми, че не съм американка. Всичката тази информация, с която хората разполагат за Мерилин идва като тежест в един определен момент. Целият грандиозен разказ за нейния живот, за нейната идентичност. Коя всъщност е била? Нейната американска, холивудска мечта може да е била и кошмар.

Но сценарият ми се стори интересен и реалистичен. Повечето предишни филми за Монро са в един повтарящ се тон и стил. Ние искахме да изследваме по-дълбоките и интимни измерения на  тази жена. Да разгледаме нейната психология, нейната травма.

- А как една кубинска актриса се превръща в момиче на Бонд?
- Съвсем различно е. Там е чисто забавление. Аз играя жена на име Палома. Тя е агент на ЦРУ от Куба и е ангажирана за опасна мисия, в която трябва да представи възможно най-атрактивната лична естетика. Палома носи диаманти и секси рокля, високи токчета - има подчертана сексуалност.

Но тя не е просто кукличка и украшение за силните и властни мъже около нея. Тя изглежда така с причина - нейната мисия. Повярвайте ми - иначе не би носила къса рокля и високи токчета в студения Лондон. Нито пък аз.

- Каква роля играят майсторите на грима и костюмите в подобни продукции?
- Ключова е. Изграждането на гардероба на Бонд-момичето беше любимата ми част от целия филм. В хубавите филми често може да разкажете историята на един образ почти изцяло през дрехите и грима - през индивидуалния стил.

Тези елементи носят богата информация. Дрехите са важни за всяка сцена и задават тона на самата сцена. Настроението на филмовия момент зависи от добре подбрания гардероб.

- Вие идентифицирате ли се с Бонд-мацката?
- За мен е важно да се потопя в персонажа и да изградя убедителен образ. Не е толкова важно дали съм като нея по какъвто и да е било начин, или пък дали моят личен вкус се припокрива с избраните за филмовия образ дрехи. Един актьор трябва да мисли какво е най-добро за персонажа, не за него. Трябва да се предадеш във владение на сценария и образа. Да им служиш.

- Този подход носил ли ви е минуси някога?
- Да, подобен риск съществува. Често ние актьорите не мислим за реакциите и последствията от артистичните си избори. Играем роли и изведнъж се оказваме в епицентъра на обществен разговор, под светлината на прожектора и си мислим: „О, това изобщо не е така както го исках!”

- Как приемате известността?
- Популярността не е сред най-вълнуващите аспекти на професията ми. Никога не е било така, поне за мен. Наистина не исках да ставам известна. По-скоро го възприемам като следствие от работата, като продукт на специфичния характер на това да си в киното и да играеш различни образи.

- Как успяхте да превърнете и своето куче в „Инстаграм“ звезда?
- Да, много е интересно. Моето куче Елвис се превърна в сензация в социалните мрежи. Дори играе с мен в „Блондинка” и изпълни ролята на легендарното куче на Мерилин Монро на име „Мафия”, което е било подарък от Франк Синатра. За щастие двете животинки си приличат. Моят малък и бял пухкав Елвис е родена звезда.

- Да се върнем на Палома от филма за Джеймс Бонд и нейната връзка с диамантите. Колко важно е това за историята?
- Диамантите са централен елемент от мистериозното привличане на Палома. Но като цяло моята идея беше да изведа бляскавото декадентство на класическите момичета на Бонд в XXI век. Искаме и да започнем разговор за имиджа и практиките на диамантената индустрия. Време е за повече прозрачност и етично отношение в тези среди. 
Купуването на диамант е специален момент, но цялата магия се разваля, когато знаеш, че този диамант е бил набавен след нарушаване на човешки права. Условията на работниците в тази индустрия трябва да са на преден план в обществените разговори по темата. Затова аз работих по изграждането на образа на Палома и нейният диамантен стил с Natural Diamond Council, които уважавам. Споделям техните ценности.

- Имате ли други подобни каузи?
- Защитата на човешките права стои в основата на всичко. Приоритетите на моето поколение са се променили като цяло. Грижата за страдащи общности, опазването на околната среда, равенството, защитата на работници от корпоративна експлоатация... това са казуси, които ме вълнуват.

TRUD_VERSION_AMP:3//
Публикувано от Труд news

Този уебсайт използва "бисквитки"