Надъхано мнозинство от комунисти, социалисти, зелени и либерали последователно работи и ще работи срещу националните държави
Ангел Джамбазки се оказа единственият български евродепутат, който внесе предложения за промени в спорните и скандални текстове на резолюцията на LIBE. Това бе и поводът да го потърсим за интервю. Питаме го как и защо в документ, който трябваше да се занимава с върховенството на закона, намериха място теми като Истанбулската конвенция, правата на ромите и на македонистите.
- Как си обяснявате това, че в резолюцията, която трябваше да е за върховенството на закона, попаднаха теми като Истанбулската конвенция, македонското малцинство, правата на ромите?
- Резолюцията е резултат от атаката на ляво-либералните групи, които разбират върховенство на закона като еднополови бракове, права на малцинствата, но не и като равенство пред закона. Нека още веднъж напомним какво всъщност означава „върховенство на закона”. Означава независимо, бързо, справедливо правосъдие. Нищо по-малко, нищо различно. Определено, не означава натиск, оказван от шепа розови екстремисти, върху суверенните държави, за да узаконят еднополовите бракове, примерно.
- Не разбирам какво общо има всичко това с върховенството на закона?
- Точно тези екстремисти използват понятието „върховенство на закона”, за да прикрият ясните си политически цели - тях ако питате, Истанбулската конвенция би трябвало да стане европейска конституция веднага. Няма да е несправедливо, ако кажем, че и на брюкселската, и на домашната политическа сцена има много ясна „Истанбулска коалиция”, която преследва с видим болшевишки плам тези политически послания - еднополови бракове, осиновяване на деца от еднополови двойки, ЛГБТИК+ „права” и прочее и прочее. Може би не ви прави впечатление, но буквичките в това съкращение постоянно се увеличават. Ако погледнете документите, съставени от мнозинството формирано от зелени, крайната левица, либералите и социалдемократите ще забележите, че навсякъде се пише едно и също. Впрочем, такива текстове в подобни резолюции имаше за Полша и Унгария и това не е случайно. В тези държави управляват дясно консервативни партии, те не приемат политиките на Брюксел и защитават народите си. Защитават националния суверенитет, а това е най-тежкия грях според радетелите на „Истанбулския консенсус”. Грях, който те преследват с усърдие, на което и Торкемада би завидял. Правителството в България е поредният „идеологически” враг на тази лява коалиция. Именно „идеологически” враг. За брюкселската истанбулска коалиция правителство, съставено от народни и родолюбиви партии е истинска обида. Те обаче не разбират проблемите на обикновения българин и именно заради това успяха да подменят темата за корупцията с темата за правата на ЛГБТИ и прочее. Всъщност текстът на резолюцията показа, че тези хора не просто не разбират проблемите в България, а не се интересуват от тях. Интересуват се единствено от това да си изпеят пропагандата и да отчетат свършената работа.
- Докога ще се повдига въпросът за Истанбулската конвенция, след като имаме решение на Конституционния съд?
- Тук иронията е още по-голяма. Твърдените радетели за върховенство на закона отричат законно решение, взето по законен начин от законен съд. Самообявилите се носители на правдата от последна инстанция явно вярват, че те са закона и мнението им е закон. Напълно неприемливо е точно Европейският парламент да коментира и да отрича решение на българския конституционен съд, но очевидно Истанбулската конвенция е изключително важна за представителите на левите формации и затова ще бъде повдигана често.
- Знаете ли кой конкретно вкара текстове за ЛГБТ, правата им, еднополовите бракове?
- Текстовете бяха предложени от Зелените, Европейската зелена левица, Обнови Европа и Социалисти и демократи. Същата тази коалиция си ги одобри и ги гласува. Трябва да подчертая, че с колегите от Европейската народна партия и Идентичност и демокрация все пак успяхме да премахнем някои доста проблематични текстове, например назоваването на македонско малцинство. Въпрос, който е уреден в договора за добросъседство между България и Македония. Ясно е, че предложението за втори официален език по време на избори - турския, идва от ДПС. Аз съм категорично против подобна провокация към единството на българската нация и териториалната цялост на Република България. Това е първа стъпка към сепаратизъм.
- Как си обяснявате, че една евродепутатка (Роберта Мецола) от Малта е толкова загрижена за България и толкова добре познава процесите в страната, че успя да внесе 37 поправки в резолюцията?
- Роберта Мецола е координатор на групата на ЕНП в комисията ЛИБЕ, която изготви доклада. Тя е запозната с целия процес и предполагам е получила допълнителна информация, за да може да внесе измененията от името на групата на ЕНП. Ако обаче се чудите как тя е толкова добре подготвена, аз искам да попитам как Клеър Дейли и Ска Келер са толкова добре запознати?
- А откъде те имат толкова задълбочени познания за страната ни?
- От ясно по-ясно. Едната защитава драстично частни интереси с някакви имотни спорове, с някакви имоти по Черноморието, което меко казано не е работа на ЕП. Имотните спорове се решават от гражданските съдилища. Върховенство на закона, нали така? Другата колега пламенно спираше развитието на зимния туризъм и инфраструктура в България. Говореше за Пирин, без да си е направила труда да дойде и поне от далеч да види тази магична българска планина. Но докато тя спираше строежа на лифтове в България, в собствената и родина строят лифтове, та пушек се вдига. Не ми е известно колегата да е протестирала нито един път срещу строежа на един единствен лифт в родината си. Което сигурно е случайно съвпадение.
- Не разбрах, мина ли някое от вашите девет предложения за промени в резолюцията?
- Нито едно от предложенията ни не мина, което не е изненада. Все пак отсреща стои стабилен Истанбулски отечествен фронт. Как очакваме от тях да изтрият текстове, свързани с именно Истанбулска конвенция и еднополови бракове.
- Каква е силата на тази резолюция?
- Резолюцията е незаконодателна, резултатът от нея е чисто политически. Резолюцията ще изразява мнението на мнозинството в Европейския парламент, от тук нататък въпросът е какви действия биха предприели от Комисията и Съвета. Аз смятам, че няма да има никакъв сериозен ефект, а опит за натиск над България по определени теми. Оставям призивите за признаване на несъществуващи малцинства, втори официален език по време на избори - турския, „правата” на „несоциализираните” ни съграждани от цигански произход да правят каквото и където си поискат на съвестта на тези български представители в ЕП, които са ги предложили.
- Какво показва в политически план резолюцията?
- Показа две неща. На европейската сцена - има видимо, агресивно, надъхано мнозинство, съставено от комунисти, социалисти, зелени и либерали, което последователно работи и ще работи срещу националните държави. Срещу идеята за национална държава, за национално самоопределение, за национален суверенитет. Прочее, с точно този текст на точно тази резолюция откровено се подиграха с тези български граждани, които убедено и легитимно протестират срещу правителството. Истанбулската коалиция ще подкрепя всяка налудна сепаратистка идея, дори да е плод на Коминтерна, какъвто е македонизмът. Ще се подкрепя и създава всяко несъществуващо малцинство. Ще се оказва натиск в посоката на социалното инженерство - разпад на традиционните семейства, подкрепа за еднополови бракове, атомизация на обществата на съставни малцинства. Щом от корупцията в България го докараха до Истанбулската конвенция и еднополовите бракове, правете си изводите. Затова и не минаха предложенията ни за поправки в проекта за резолюция, нашите и на ЕНП - срещу нас има монолитно, агресивно, не търпящо никакво различно мнение Истанбулско мнозинство. Всеки, който не просто ги критикува, всеки, който не ги подкрепя незабавно и на висок глас, ще бъде незабавно остракиран, опозорен, обявен за нацист, фашист, ксенофоб, враг на истанбулската селищна система. Добре дошли в 1984.
- Подкрепяте ли идеята за обвързване на върховенството на закона с отпускането на европейски средства?
- Твърдо съм против подобно обвързване, особено в сегашната ситуация, когато под върховенство на закона се разбира правата на гей-двойките. Смятам, че има достатъчно институции, които да следят за злоупотреба с европейски средства и които се борят с измамите. OLAF или иначе казано Европейската служба за борба с измамите, е органът, който защитава финансовите интереси на Съюза. Отделно - злоупотребите с бюджетни средства са престъпления във всички държави-членове на ЕС. А престъпленията се преследват по Наказателния кодекс. Наказателната отговорност винаги е лична.
- Накрая ще ви питам и по друга важна тема. Не закъснява ли България с представянето на конкретни проекти, за да получи средства от европейския фонд за възстановяване от кризата с коронавирус?
- На първо време България трябва да изработи един добър бюджет за догодина, защото вирусът не си е отишъл, а ние тепърва ще усетим икономическите последици от пандемията. Разбира се, ние трябва да изготвим проекти, с които да се възползваме от този европейски фонд, но за да го направим, трябва да знаем параметрите на помощта и да бъде гласувана новата МФР за периода 2021-2027 г.
Нашият гост
Ангел Джамбазки е роден на 21 март 1979 година в София. Зам.-председател на ВМРО и втори мандат евродепутат. Член е на комисията по правни въпроси, комисията по външни работи, комисията по транспорт и туризъм и комисията по петиции в Европейския парламент и е в групата на Европейските консерватори и реформисти. Завършил е „Право” в СУ „Св. Климент Охридски”.