АПИ готви конкурс за строителството на Околовръстното шосе в София

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обмисля да обяви конкурс за строителството на Околовръстното шосе в София, каза председателят на Управителния съвет (УС) на пътната агенция инж. Йордан Вълчев в ефира на БНТ.

Той уточни, че конкурсът не е само за тунел, а ще се разгледат всички варианти.

Вълчев посочи, че започвайки работа в УС на пътната агенция преди девет месеца, една от основните му задачи е била да възобнови процеса по строителството на Околовръстния път. Първото нещо, което направих, е да организирам транспортен анализ на трафика в района, на този участък - най-натовареният, между "Бъкстон" и "Овча купел", добави той. 

Този анализ показа много увеличен трафик в района и нуждата от спешно извършване на това строителство. Бях получил един идеен проект от Столична община, който имаше няколко недостатъци. В момента има около 1000 оплаквания от този проект в Общината. Има представен алтернативен проект. Още в началото дойдоха при мен граждани, които имаха проекти за тунели, представени от различни фирми. Разглеждани са и такива варианти. За да се решат тези неизяснени казуси, АПИ мисли да пусне конкурс за решаване на този проблем, най-вероятно международен, каза инж. Йордан Вълчев.

По думите му, още не се знае колко ще струва проектът - може би между 600 млн. и 1 млрд. лева. Самото строителство може да се случи в рамките на две години, но всички процедури дотогава и одобрения ще отнемат повече време, добави Вълчев. 

Председателят на УС на АПИ каза, че планират да изградят подлез в Казичене, за да се махне последният светофар на Околовръстното шосе. Имаме проблем с моста на бул. "България". От Столичната община направиха проект, което отне три месеца, и, ако те не вземат да го подпрат в близките дни, АПИ може да се наложи да влезе и до 15 септември да подпре моста, за да освободи движението, посочи той.

Попитан кога камерите на тол системата ще бъдат свързани с КАТ, инж. Вълчев каза, че в момента много добре върви процесът на интеграция на двете системи, трябва да се направи и измерване на точността. Камерите на тол системата ще ловят каращи с над 140 км/ч, защото толкова е ограничението в България. Това ще стане до края на годината или в началото на следващата, съобщи той.   

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"