Близо една трета от санкционираните танкери се връщат към транспортирането на руски петрол, според доклад на Bloomberg

Близо една трета от танкерите, санкционирани от САЩ, Обединеното кралство или ЕС миналата година за транспортиране на руски петрол, са се върнали в експлоатация, според доклад на Bloomberg. Най-малко 21 от 72 танкера в черния списък са натоварили общо товари с руски петрол 24 пъти, според публикацията.

Скоростта на тези танкери, които се връщат в експлоатация, изглежда се увеличава. Данните за проследяване на кораби, събрани от Bloomberg, разкриват, че от 1 до 10 октомври най-малко седем санкционирани танкера са натоварили руски петрол, отбелязвайки увеличение в сравнение с предходни месеци - спрямо шест танкера през август и септември и само пет общо от началото от април до края на юли.

Първоначално санкционираните танкери останаха бездействащи, като никой не транспортираше руски или друг петрол до април - шест месеца след налагането на първоначалните санкции. Въпреки това, след първите успешни доставки, използването на тези санкционирани танкери се увеличи.

Първите санкции бяха наложени от САЩ на 12 октомври 2023 г., насочени към два кораба, SCF Primorye и Yasa Golden Bosphorus, за транспортиране на руски петрол, продаван над тавана на цената от 60 долара за барел, въведен, за да ограничи петролните приходи на Москва. Обединеното кралство започна да поставя отделни кораби в черен списък през юни 2024 г., последвано от ЕС по-късно същия месец. Бяха посочени общо 73 кораба, като един танкер, Yasa Golden Bosphorus, беше изваден от списъка със санкции на САЩ през април 2024 г.

Bloomberg отбелязва, че по-голямата част от доставките на суров петрол са били насочени към китайски пристанища, докато приблизително една трета са пристигнали в Индия, което показва, че по-ранното колебание на Ню Делхи да се ангажира със санкционирани лица може да е нещо от миналото.

Разследване на The Insider, публикувано на 24 септември, идентифицира един от ключовите играчи, позволяващи работата на така наречения „флот в сянка“ на Русия: латвийският гражданин Алексейс Халавинс. Известно е, че две организации, свързани с бизнесмена, са закупили петрол от руската петролна компания Surgutneftegaz на цена над тавана, което е донесло на руската корпорация допълнителни $1,4 милиарда приходи. Други компании, свързани с Халавинс, управляваха танкери, превозващи петрол от Русия до Индия и Китай.

Неотдавнашно проучване на екологичната неправителствена организация Грийнпийс предупреди, че „сенчестият флот“, превозващ руски суров петрол, значително повишава риска от голям разлив в Балтийско море, като германските градове Рощок, Любек и Кил са особено уязвими.

TRUD_VERSION_AMP:2//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"