Предложението първият ден от болничния лист да не се заплаща на работника няма да бъде внесено в Народното събрание. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов пред журналисти.
Премиерът посочи, че темата ще бъде обсъдена в Националния съвет за тристранно сътрудничество, както и други важни социални въпроси като ТЕЛК решенията. „Не можем да оставим 2 милиона българи да работят максимално, а другите покрай тях да се измъкват“, категоричен бе министър-председателят Бойко Борисов по въпроса за болничните листове. По думите му и лекарската гилдия трябва да разбере, че не може да се толерират тарикати и да се наказват истински болните заради тях.
Министър-председателят изтъкна още, че синдикатите са изразили задоволство от заложената за догодина минимална пенсия от 250 лв. „Икономиката върви добре, можем да си го позволим, това са над 270 млн. лв. на година“, посочи премиерът Бойко Борисов след като инспектира строителните дейности на обходния път на град Габрово, който ще бъде готов до края на годината.
Борисов коментира избора на Иван Гешев за главен прокурор и отказа на правителството да издигне кандидат.
"Дали ако Дани Кирилов беше издигнал кандидат и го бяха избрали, когато той повдига обвинения на кмет от БСП, дали щяха да го приемат с чиста монета. Виждате колко са лицемерни и подли. Не се хванах в капана. Изцяло сме стъпили на професионалните качества на Гешев. Ние не го избираме за булка. Колкото го познават другите, толкова и аз. С Христо Иванов така променихме закона, че прокурорите да си избират прокурори, съдиите - съдии", разясни Борисов.
„Преди пет месеца това беше кал. Поне 5-6 километра е пробита планината и е поставен асфалт“, отбеляза премиерът Борисов по време на огледа. Той изтъкна, че пътят е стратегически, тъй като е част от Трансевропейския коридор № 9.
По време на огледа с министър-председателя бе вицепремиерът Томислав Дончев. Той посочи, че двете най-сложни съоръжения от изграждащото се трасе са голямата естакада над p. Синкевица и 540-метровият тунел.
Премиерът Борисов припомни, че през май т.г. работниците взривяваха тунела, а днес - осветлението вече е монтирано и се поставя асфалт. Изключително ценно е, че придобитият от строителните екипи опит по време на изграждането на Обходния път на Габрово, който е със сложни съоръжения във високопланински район, ще може да се ползва и при други обекти.
„Българските граждани имат нужда да карат по хубави пътища. Това е прекрасно за икономиката, индустрията“, посочи министър-председателят Бойко Борисов. Той се спря и на напредъка на други важни инфраструктурни проекти у нас като автомагистралите „Хемус“, „Струма“ и ключови обходни пътища. „Прекрасни строежи, хората не спират да работят“, обобщи Борисов.
Мащабният проект по обходния път на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка, е разделен на 5 етапа и се изпълнява в две фази.
В изпълнение е първата фаза, която включва строителството на 4 участъка от обекта и етапна връзка с обща дължина 23,25 км, както и изработването на разширен идеен проект за тунела под връх Шипка (3,22 км).
Втората фаза обхваща строителството на петия участък от път ІІІ-5004 „Обход на гр. Габрово“, включително и на тунела под Шипка. Общата дължина е 10,553 км. От тях новото строителство е 7,633 км (включително 3,2 км тунел под връх Шипка) и рехабилитация на 2,92 км. Общата дължина на двете фази е почти 34 км.
Досега 95 % от строителните дейности по първата фаза са изпълнени. Мостът, който е част от обходния път за Габрово, е завършен на ниво конструкция и в момента се изпълняват довършителни работи - поставяне на тротоарни конзоли и парапет.
Този мост е най-голямото стоманобетоново съоръжение в страната - с дължина 640 м и отвор 160 м. Построен е по метода „конзолно бетониране“, който предвижда изграждането на мостове с най-големите отвори. Това е третият такъв мост у нас след виадукта на 48-и км на АМ „Хемус“ и виадукта на пътя Подкова – Маказа.
На финалната права е работата по тунела с дължина 540 м, където вече е завършен монтажът на противопожарния водопровод и изграждането на колекторната система за опасни и запалими течности. Работи се по осветлението и предстои полагане на асфалт по трасето.
Стойността на проекта за обходния път на Габрово е 93 милиона лева, от които до момента са разплатени 73 милиона лева.