По 1183 лв. месечно излиза луксозното возене на директора
Изпълнителният директор на НДК Мирослав Боршош се вози на “Lexus” 5-литров с V-образен осемцилиндров двигател. Лимузината е взета на оперативен лизинг и всеки месец държавното търговско дружество плаща по 1183 лв. наем за екстрата на директора. Първият договор е сключен 17 септември 2015 г., а вторият – на 27 септември 2016 г. Годишно НДК дава по 14 139 лв. за луксозното возило на шефа.
Служители на НДК твърдят, че са виждали в счетоводството на двореца договор за оперативен лизинг на стойност 0,01 лв. на месец. Няма обяснение как се е появил въпросният документ, но вероятната причина е свързана с многото укори към Боршош, че пилее пари на дружеството, които не е изкарал.
Засега Боршош не е изявил желание да купи “Lexus”-а, а цената върху която е сключен договорът за оперативния лизинг е 54 400 лв., т.е. НДК плаща за нещо, което няма да влезе в активите на дружеството.
“Труд” потърси и данни за мощната подкрепа на културата, която дават кадри, назначени от Боршош в НДК.
В отдел “Азарян”, който се занимава с едноименната сцена в Зала 2 работят седем човека. Шеф на въпросния отдел е бившата журналистка от “Новинар” Ростислава Генчева. В отдел “Литературен клуб Перото” са 11 човека. Вещото ръководство е поверено на художника-сценограф Деница Аргиропулос. Далеч по-скромен е щатът в отдел “Национален център за книгата”, където освен шефа Михаела Петрова има и един “експерт по изследване на книгата” (каквото и да означава последното). Маргарита Бойчева е шеф на отдел “Външни комуникации”, в който работят двама пиари и един технически сътрудник. Шеф на “Стратегическо развитие, маркетинг и реклама” е Ия Петкова-Гурбалова, която е дъщеря на бившия областен управител на Пловдив от БСП Тодор Петков. Шефовете на отдели в НДК, които са назначени от Боршош, са със заплати между 2000 и 3000 лв. “Труд” научи, че директорът на НДК поискал от борда на дружеството да му бъде разрешено да плаща и до 1500 лв. месечни ДМС-та (допълнително материално стимулиране) на най-заслужилите, но от борда възразили.