Брюксел обяви магистрала "Тракия" и метрото за образцови проекти

Правят рекламен Фейсбук за обезлюдените села и градове

БРЮКСЕЛ. ОТ СПЕЦИАЛНИЯ ПРАТЕНИК НА "ТРУД"

Завършването на магистрала "Тракия" от София до черноморското пристанище в Бургас, линиите на метрото в българсата столица и железопътната линия София -Пловдив са сред проектите-отличници в Европейския съюз. Това стана ясно от приетия с огромно мнозинство от Европарламента доклад, изготвен от евродепутата Андрей Новаков (ГЕРБ/ЕНП).

Докладът касае „насърчаване на устойчивия транспорт и премахване на участъците с недостатъчен капацитет във всички ключови мрежови инфраструктури". Документът е важен, защото отбелязва въздействието на кохезионните инвестиции в транспорта през периода 2007 – 2013 г., чийто ефект е най-силно усетен в най-новите държави членки и конкретно в страните от Централна и Източна Европа. През периода 2007-2013 година близо 81 млрд. евро или 31 процента от структурните фондове на Съюза са били насочени към транспортна инфраструктура, припомни Новаков. Сред примерите, давани и от самата Европейска комисия като най-успешни изпълнения на проекти са изрично цитирани и българските. Софийското метро, магистрала Тракия и ЖП-линията до Пловдив са отличени по целесъобразност заедно с инфраструктурни проекти в Унгария (4 метролиния в Будапеща), тунел на градската железница в Лайпциг, Германия, ремонт на шосето между Александрия и Крайова в Румъния и други.

В доклада призоваваме за гарантиране на безвъзмездното финансиране за пътища и жп линии след 2020 година, заяви Андрей Новаков пред журналисти след гласуването.

Новаков акцентира и върху сздаването на инвестиционна платформа, която ще изглежда като рекламен Фейсбук на обезлюдените селаи райони в Блгария. Проектът ще е триезичен и ще цели привличане на инвеститори и туристи в изоставените населени места в Блгария. Само преди дни Андрей Новаков е презентирал кампанията пред всички евродепутати, които са получили картички с кампанията за възраждането на обезлюдяващите села и градове. "Поставяме акцент и върху тези региони, които трябва преференциално да получат финансиране за свързаност, заяви Новаков. В новата интернет платформа кметовете ще могат да рекламират безплатно инвестиционни терени и туристически забележителности.

В приетия от евродепутатите доклад се отбелязва, че точно по-слабо развитите райони, както и планинските, отдалечените, обезлюдените и тези с ниска достъпност, трябва да бъдат обект на „по-интегрирани инвестиции в основни транспортни и инфраструктурни проекти на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР).

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Биляна Веселинова

Този уебсайт използва "бисквитки"